پورتو، آرسنال را از دو تورنمنت حذف می‌کند؟

پورتو، آرسنال را از دو تورنمنت حذف می‌کند؟

پایگاه خبری فوتبالی - در صورتی که آرسنال در مقابل پورتو شکست بخورد، در یک شب از دو تورنمنت در لیگ قهرمانان اروپا حذف می شود.

به گزارش فوتبالی، سه شنبه شب، ارسنال صدرنشین لیگ انگلیس از پورتو در ورزشگاه امارات میزبانی خواهد کرد تا شکست یک بر صفر در دور رفت را جبران کند و پس از چهارده سال به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند. 

پورتو سه هفته پیش توانست آرسنال را در لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد. دکلان رایس هافبک این تیم در پایان بازی گفت که تیم آرتتا با تمام وجود برای کامبک زدن تلاش خواهد کرد. 

اگر آرسنال سه شنبه شب از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود، شانس حضور در جام جهانی باشگاه های 32 تیمی در سال 2025 را از دست خواهد داد. این تورنمنت در تابستان 2025 در آمریکا برگزار خواهد شد.  

اروپا دوازده نماینده در این مسابقات دارد و از طرفی هر کشور قرار است که دو نماینده در این مسابقات داشته باشد مگر آن که سه تیم از آن کشور قهرمان اروپا شوند. در حال حاضر چلسی به خاطر قهرمانی لیگ قهرمانان اروپای 2021 و سیتی به خاطر قهرمانی لیگ قهرمانان اروپای 2023، حضورشان در مسابقات را قطعی کرده اند و نمایندگان انگلیس هستند. آرسنال فقط در صورتی می تواند سهمیه جام جهانی باشگاه ها را کسب کند که امسال قهرمان اروپا شوند. 

بدین ترتیب اگر آرسنال نتواند پورتو را شکست بدهد، نه تنها از لیگ قهرمانان اروپای امسال بلکه از جام جهانی باشگاه های 32 تیمی نیز حذف می شود.

4125