قدیمی‌ترین گلزن حاضر در دربی را بشناسید؛ کاپیتان شماره 2!

قدیمی‌ترین گلزن حاضر در دربی را بشناسید؛ کاپیتان شماره 2!

پایگاه خبری فوتبالی – قدیمی‌ترین گلزن دربی موفق شده است در سال 1393 به حریف گل بزند.

به گزارش فوتبالی، دربی شماره 103 که بازیِ برگشت دو تیم در لیگ بیست و سوم است فردا ساعت 20:00 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. 

هدف اول دو تیم در این مسابقه قطعا پیروزی و به دست آوردن 3 امتیاز است. اما پیروز شدن در فوتبال نیازمند گل زدن است. شاید یک تیم با گل نخوردن موفق شود نبازد اما برای بردن نیاز است که گل بزند!

درباره گلزن‌های دربی همه چیز روشن است. آمارها در این باره بعد از هر بازی آپدیت می‌شود و نام گلزنان جدید به فهرست گلزنان این مسابقه مهم و تاریخی اضافه می‌شود.

اما برخی اطلاعات شاید کمتر به اطلاع علاقمندان رسیده باشد. مثلا این که کدام یک از بازیکنان دربی که فردا احتمالا در ترکیب تیم‌شان قرار می‌گیرند قبلا در دربی‌ها گل زده‌اند.

در میان این بازیکنان، امید عالیشاه (۳ بار)، گئورگی گولسیانی (دو بار)، عیسی آل‌کثیر ( دو بار)، مهدی ترابی، وحید امیری، سروش رفیعی و علی نعمتی (یک بار) از پرسپولیس و کوین یامگا که مصدوم است، محمد حسین مرادمند و روزبه چشمی سابقه گلزنی در دربی با پیراهن استقلال را دارند.

اما نکته جالب در این باره این است که کدام یک از بازیکنان قبل از بقیه در دربی گل زده است. یا بهتر است این طور بپرسیم که قدیمی‌ترین گلزن حال حاضر دربی کیست.

برای رسیدن به جواب این سوال باید به دربی 80 که در دوم آذر 1393  برگزار شد برگردیم. در آن مسابقه ابتدا استقلال توسط سجاد شهباززاده به گل رسید. اما پرسپولیس در نیمه دوم توسط محمد نوری و امید عالیشاه دو گل زد و بازی را برد.

به این ترتیب امید عالیشاه قدیمی‌ترین گلزن حال حاضر دربی تهران است. کسی که در حال حاضر پیراهن شماره دو پرسپولیس را می‌پوشد و کاپیتان این تیم است. بعد از او هم سروش رفیعی قدیمی‌ترین گلزن دربی است که موفق شد در دربی 85 که با برتری 3 بر دوی استقلال به پایان رسید دروازه حریف را باز کند.

قدیمی‌ترین گلزن استقلالیِ دربی هم روزبه چشمی است که در دربی 99 که در سال 1401 برگزار شد یکی از دو گل استقلال را زد. آن مسابقه هم با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

1359