سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت + عکس

سهمیه فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت + عکس

پایگاه خبری فوتبالی - با پیروزی تیم فوتبال العین اماراات برابر النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا کاهش یافت.

به گزارش فوتبالی، تیم‌های فوتبال العین امارات و النصر عربستان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفند به مصاف هم رفتند که این بازی پُر گل با نتیجه ۴ بر ۳ به سود النصر به پایان رسید اما با توجه به شکست یک بر صفر النصر در دیدار رفت، بازی به وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی رفت که العین موفق شد با نتیجه ۳ بر یک النصر را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۶- ۲۰۲۵ با شیوه جدید برگزار خواهد شد و لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ (تیم‌های سطح ۲ آسیا) دو رقابت باشگاه‌های فوتبال در قاره آسیا خواهند بود. هنوز سهمیه بندی رسمی کشورها برای مسابقات فصل آینده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC به طور رسمی اعلام نشده است. کشورهای ایران و امارات برای تعداد سهمیه در این دو رویداد رقابت تنگاتنگی با هم داشتند که به دلیل صعود العین به نیمه نهایی و نبود نماینده‌ای از ایران در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا امتیازهای امارات از ایران پیشی گرفت و به ۳۳۳/‌‬ ۷۰ رسید و امتیاز ایران در عدد ۶۴۰/‏‬ ۶۸ باقی ماند.

به این ترتیب امارات در مسابقات آسیایی که در آینده برگزار خواهد شد دارای سهمیه ۱+ ۲ خواهد بود و ایران هم ۱+۱ سهمیه در لیگ نخبگان (یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه در پلی‌آف) و یک سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا ۲ خواهد داشت.

۹۹۸۹