شاهزاده‌های سعودی به دنبال خرید باشگاه سلطنتی فرانسه

شاهزاده‌های سعودی به دنبال خرید باشگاه سلطنتی فرانسه

پایگاه خبری فوتبالی - سهام باشگاه موناکو اخیرا توسط مالکان روس خود برای فروش گذاشته شده است.

به گزارش فوتبالی، 65 درصد از سهام باشگاه موناکو متعلق به مالکان روس است و 35 درصد هم در اختیار خانواده سلطنتی موناکو است. حالا عربستانی ها در تلاش هستند تا سهام این باشگاه را بخرند.

دولت عربستان که پیش از این برای خرید المپیک مارسی اقدام کرده بود، حالا از خرید سهام موناکو استقبال کرده است.  ژروم روتن خبرنگار معتبر فرانسوی در این باره گفت:" باشگاه موناکو چند هفته ایست که برای فروش گذاشته شده است. اتفاقاتی در پشت پرده در جریان است و منابع موثف از درون خانواده سلطنتی و باشگاه این خبر را به من داده اند که گفتگوهایی با سعودی ها انجام شده است و جلساتی برگزار شده است. در واقع شاهزاده آلبرتو با شاهزاده های سعودی ملاقات کرده است." 

در واقع نمایندگان دولت عربستان ابراز آمادگی کرده اند که سهام باشگاه موناکو را بخرند و حاضرند که بخشی از املاک خود را هم برای این کار واگذار کنند.  شرایط سهام باشگاه موناکو خاص است چرا که 35 درصد از سهام متعلق به خانواده شاهزاده است و به همین خاطر آنها نیز باید در مورد سهام باشگاه نظر بدهند. در حال حاضر مذاکرات در جریان است و ممکن است که این روند، چندین ماه طول بکشد.

عربستانی ها پیش از این به خرید مارسی نیز فکر می کردند اما ورودشان به فوتبال فرانسه می تواند یک تهدید جدی برای پی اس جی و قطری ها باشد. دولت های عربستان و قطر روابط خوبی ندارند و اگر سعودی ها سهام موناکو را بخرند، جنگ سیاسی آنها به جنگ درون زمین فوتبال کشیده خواهد شد!

4125