برانکو: دربی بزرگترین بازی آسیاست/ ایران باید به داشتن چنین دیداری افتخار کند

برانکو: دربی بزرگترین بازی آسیاست/ ایران باید به داشتن چنین دیداری افتخار کند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سابق پرسپولیس گفت: دربی بزرگترین بازی آسیا و یکی از دیدارهای حساس در جهان به شمار می‌رود. 

به گزارش فوتبالی، تیم فوتبال پرسپولیس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های خود در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر باید شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفند و در هفته بیستم باید رو در روی استقلال تهران قرار گیرد. پس از پایان نیم فصل اول و با جدایی یحیی گل محمدی، «اوسمار ویه را» مربی برزیلی و دستیار گل محمدی به عنوان جانشین وی انتخاب شد. این در حالی بود که مدیران پرسپولیس با گزینه‌های زیادی از جمله «برانکو ایوانکوویچ» مربی سابق سرخ‌ها مذاکره کرده بودند که با مخالف این مربی کروات برای بازگشت به ایران همراه شد.

برانکو سابقه درخشانی در پرسپولیس داشت و توانست خاطرات خوشی را از خود در بین هواداران این تیم به جای بگذارد. از جمله افتخارات برانکو در پرسپولیس می‌توان به کسب سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، یک نایب‌قهرمانی در لیگ برتر، صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، کسب دو قهرمانی سوپرجام (یک‌بار با حکم کمیته انضباطی)، کسب یک قهرمانی جام حذفی، کسب عنوان بهترین مربی سال طی سه فصل اخیر، ثبت بیشترین پیروزی و کمترین شکست برای یک تیم در ۴ فصل اخیر و ثبت بیشترین گل زده برای یک تیم در ۴ فصل اخیر اشاره کرد.

برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی کوتاه در رابطه با دربی ۱۰۳ پایتخت اظهار داشت: «دربی بزرگترین بازی آسیا و یکی از دیدارهای حساس در جهان به شمار می‌رود. فوتبال ایران باید به داشتن چنین دیداری افتخار کند.»

او ادامه داد: «این بازی شگفت‌انگیز و هیجان‌انگیز برای همه خواهد بود و باید احترام‌ها حفظ شود.»

گفتنی است؛ این بازی از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود و برای دومین بار در لیگ برتر ایران سیستم کمک داور ویدئویی VAR برای این دیدار استفاده خواهد شد.

7474