پیش بازی لیورپول - منچسترسیتی؛ پرده آخر از نمایش‌ پپ و کلوپ در لیگ برتر

پیش بازی لیورپول - منچسترسیتی؛ پرده آخر از نمایش‌ پپ و کلوپ در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدارهای این هفته لیگ برتر انگلیس، دو تیم منچسترسیتی و لیورپول به مصاف همدیگر می‌روند.

به گزارش فوتبالی، امروز تب فوتبال در انگلیس و اروپا به اوج خود می‌رسد. چمن ورزشگاه آنفیلد، میزبان پرهیجان‌ترین دیدار این فصل فوتبال اروپا خواهد بود؛ جایی که احتمالا تکلیف قهرمان لیگ برتر انگلیس تا حد زیادی مشخص می‌شود. در حساس‌ترین دیدار این هفته فوتبال انگلیس و اروپا، لیورپول در ورزشگاه آنفیلد از منچسترسیتی میزبانی می‌کند. این دیدار از ساعت 19:15 و با قضاوت مایکل اولیور انگلیسی برگزار می‌شود.

پس از پیروزی آرسنال مقابل برنتفورد، حالا لیورپول و منچسترسیتی با یک بازی کمتر از رقیب لندنی‌شان، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جدول قرار دارند. این یعنی تساوی دو تیم، به معنای تثبیت صدرنشینی توپچی‌ها در پایان این هفته است. هر تیمی که بتواند 3 امتیاز این مسابقه را به دست بیاورد نیز صدرنشین لیگ برتر انگلیس در پایان هفته بیست و هشتم خواهد بود.

لیورپول پس از شکست سه بر یک مقابل آرسنال، در تمامی 7 بازی خود موفق به کسب پیروزی شده است. قرمزهای مرسی ساید در بهترین فرم خود قرار دارند. آن‌ها در 4 بازی قبلی تنها 1 گل خوردند و موفق شدند 10 بار دروازه حریفان را باز کنند که این آمار نشان از آمادگی این تیم در این هفته‌ها دارد.

شاگردان یورگن کلوپ اخیرا موفق شدند با غلبه بر چلسی در دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس، عنوان قهرمانی این تورنمنت را به دست بیاورند. این جام شاید به اندازه لیگ برتر مهم و حیاتی نباشد، اما می‌تواند روحیه خوبی به بازیکنان و کادر فنی لیورپول برای تداوم صدرنشینی ببخشد.

در آن سوی میدان، منچسترسیتی نیز در چند هفته اخیر شکست‌ناپذیر ظاهر شده است. سیتیزن‌ها در 20 بازی قبلی خود در تمامی رقابت‌ها آمار خیره‌کننده 18 پیروزی و 2 تساوی را به دست آوردند. آخرین شکست این تیم به تاریخ 6 دسامبر 2023 برمی‌گردد، جایی که شاگردان گواردیولا با نتیجه 1-0 مقابل استون ویلا مغلوب شدند.

آن‌ها برای تکرار سه‌گانه فصل گذشته مصمم هستند و انگیزه زیادی دارند تا تبدیل به نخستین تیم در تاریخ شوند که می‌تواند در دو سال پیاپی سه‌گانه را به دست بیاورد. همچنین پپ گواردیولا می‌تواند تبدیل به نخستین سرمربی در تاریخ شود که با یک تیم، دو بار سه‌گانه را فتح می‌کند.

از طرفی، این دیدار حساس آخرین تقابل یورگن کلوپ و پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس خواهد بود. دو سرمربی‌ای که به زعم جیمی کرگر، جذاب‌ترین رقابت تاریخ لیگ برتر انگلیس را خلق کردند. این دوئل دیدنی، در پایان فصل به اتمام می‌رسد، چرا که یک طرف این جدال، یعنی یورگن کلوپ از لیورپول جدا می‌شود.

ترکیب احتمالی لیورپول:

گلر: کلهر

مدافعین: کانر بردلی، جو گومز، فن دایک و رابرتسون

هافبک‌ها: واتارو اندو، الکسیس مک آلیستر و سوبوسلای

مهاجمین: محمد صلاح، لوییز دیاز و داروین نونیز

ترکیب احتمالی منچسترسیتی:

گلر: ادرسون

مدافعین: کایل واکر، روبن دیاز و ناتان آکه

هافبک‌ها: استونز، رودری، کوین دی بروینه و برناردو سیلوا

مهاجمین: فیل فودن، خولیان آلوارز و ارلینگ هالند

داور بازی: مایکل اولیور

ورزشگاه: آنفیلد

ساعت برگزاری بازی: 19:15 به وقت ایران

1428