تبعات انتشار یک عکس عجیب؛ دومین داور زن از دربی خط خورد!

تبعات انتشار یک عکس عجیب؛ دومین داور زن از دربی خط خورد!

پایگاه خبری فوتبالی – حضور دومین داور زن در اتاق VAR در دربی منتفی شده است.

به گزارش فوتبالی، انتخاب مهسا قربانی به عنوان داور اول اتاق VAR در مسابقه برگشت تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته بیستم لیگ که قرار است روز چهارشنبه همین هفته برگزار شود با استقبال اهالی فوتبالی روبرو شد.

مهسا قربانی یکی از معدود داوران ایرانی است که لایسنس VAR را دریافت کرده است. او سابقه قضاوت در بازی‌های بسیار مهمی را دارد. نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا (بانوان)، فینال المپیک جوانان (مردان)، فینال جام باشگاه‌های جهان (مردان) و فینال جام جهانی فوتسال (مردان) از مسابقات مهمی هستند که قربانی در آنها قضاوت کرده است. 

بعد از استقبال خوبی که از انتخاب مهسا قربانی برای حضور در دربی به عنوان داور VAR شد روز گذشته خبر رسید فدراسیون فوتبال قصد دارد دیگر داور زن ایرانی به نام مهناز ذکایی که او هم لاینس VAR دارد را به عنوان داور دوم اتاق VAR انتخاب کند.

این اتفاق می‌توانست به عنوان یک اتفاق تاریخی در یک مسابقه ویژه و در یک روز ویژه در حافظه فوتبال ایران ثبت شود اما انتشار یک عکس باعث بروز حساسیت‌های زیادی شده است و به نظر می‌رسد حضور مهناز ذکایی در اتاق VAR منتفی شده است.

عکسی که در فضای مجازی منتشر شده است خانم مهناز ذکایی را روی سکوهای ورزشگاه آزادی به عنوان یک هوادار نشان می‌دهد اما مساله این است که او یک کلاه هواداری به رنگ قرمز بر سر دارد و هوادار پرسپولیس است!

البته به نظر می‌رسد عکس مربوط به چند سال پیش (احتمالا بازی پرسپولیس و کاشمیا آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد. اما هر چه که هست که انتشار آن باعث ایجاد حساسیت‌هایی نزد هواداران استقلال شده است. 

به همین دلیل حضور ذکایی در کنار قربانی در این بازی منتفی شده است و البته که تصمیم درستی هم به نظر می‌رسد. دربی تهران به شکل پیش‌فرض هم حاشیه‌های زیادی دارد و بهتر است فدراسیون مانع از اتفاقاتی شود که ممکن است حاشیه‌ساز شود.

البته همیشه حرف‌هایی درباره این که برخی داورها تمایلات رنگی دارند مطرح می‌شود. طرفداران دو تیم پرسپولیس و استقلال به ویژه قبل از دربی‌ها این مسائل را در فضای مجازی مطرح می‌کنند و جالب این که بعضا با اطمینان خاصی از تمایل داوران به تیم رقیب حرف می‌زنند اما تا حالا پیش نیامده هیچ کدام از دو گروه تمایل یک داور به تیم خودشان را تایید کنند.

1359