به استقبال دربی (1)/ استقلالِ داخلی برابر پرسپولیسِ خارجی

به استقبال دربی (1)/ استقلالِ داخلی برابر پرسپولیسِ خارجی

پایگاه خبری فوتبالی - دربی تهران در هفته بیستم، بیستمین مرتبه‌ای است که روی نیمکت استقلال، یک سرمربی ایرانی حضور دارد و سرمربی پرسپولیس، خارجی است: جواد نکونام برابر اوسمار ویرا.

به گزارش فوتبالی، در 19 رویارویی قبلی، استقلال 4 بار برنده شده (2 بار با قلعه‌نویی و یک بار با پورحیدری و منصوریان) و پرسپولیس 5 برد دارد (2 بار دنیزلی، 2 بار برانکو و یک بار استانکو). 10 مصاف استقلالِ داخلی با پرسپولیسِ خارجی هم بدون برنده تمام شده است.

  آخرین رویارویی سرخابی‌ها در این شرایط، 7 سال قبل برگزار شد که استقلالِ منصوریان توانست پرسپولیسِ برانکو را شکست دهد. در 19 مرتبه قبلی، 2 بار بسان دربی پیش رو، بازی در اسفند ماه برگزار شده شامل یک برد برای استقلال و یک مساوی و در هر دو هم امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال بود.

  شرایط استقلالِ داخلی برابر پرسپولیسِ خارجی، شروعی خوب بود که در ادامه به تلخی گرایید. آبی‌ها در 7 رویارویی ابتدایی با چنین شرایطی، 3 بار برنده شدند ولی در 12 دربی اخیر فقط یک بار رنگ برد را دیدند. پرسپولیس اما رویه برعکسی داشته: بردن فقط یکی از 7 دربی ابتدایی و سپس پیروزی در 4 تا از 12 دربی بعدی.

  هرگز در دربی‌های با این خصوصیت، یک تیم نتوانسته صاحب 2 برد پیاپی شود و هرگاه هم که استقلال برنده شده، دربی بعدی با تقسیم امتیاز و تساوی به پایان رسیده است. این دو گزاره در کنار رقم خوردن بردِ استقلال در آخرین دربی با حضور سرمربی داخلی روی نیمکت آبی و سرمربی خارجی برای پرسپولیس، نتیجه تساوی را برای دربی 103 محتمل می‌کند.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی