ارلینگ هالند به رکورد اسطوره منچسترسیتی رسید

ارلینگ هالند به رکورد اسطوره منچسترسیتی رسید

پایگاه خبری فوتبالی- ارلینگ هالند با گلزنی در دیدار شب گذشته تیمش مقابل کپنهاگن، به رکورد تعداد گل زده سرخیو آگوئرو در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

به گزارش فوتبالی، در جریان دیدارهای دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، منچسترسیتی توانست با 3 گل از سد کپنهاگن عبور کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. سیتیزن‌ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت، موفق شدند با نتیجه 6-2 حریف دانمارکی خود را مغلوب کنند.

یکی از 3 گل آبی‌های شهر منچستر را در این مسابقه ارلینگ هالند به ثمر رساند. ستاره نروژی در دقایق پایانی نیمه اول، دروازه کپنهاگن را باز کرد تا خیال هواداران منچسترسیتی از پیروزی در این مسابقه راحت شود.

اما ارلینگ هالند با این گل به رکورد تعداد گل‌های زده یکی از اسطوره‌های باشگاه منچسترسیتی رسید. سرخیو آگوئرو، ستاره آرژانتینی سال‌های نه‌چندان دور من‌سیتی که بهترین گلزن تاریخ این باشگاه هم هست، در رقابت‎‌های لیگ قهرمانان اروپا توانسته بود 41 گل بزند که هالند با گلزنی در مقابل کپنهاگن، به رکورد این بازیکن رسید.

این در حالی است که هالند تنها 23 سال سن دارد و این شانس را دارد تا به رکوردهای دیگر هم حمله کند. او فصل گذشته موفق شد در یک فصل 36 گل به ثمر برساند و رکورد بیشترین گل زده در یک فصل لیگ برتر انگلیس را جابه‌جا کرد.

او حالا در اندیشه شکاندن رکوردهای بیشتری است. هالند می‌خواهند به رکورد بیشترین تعداد گل زده در تاریخ لیگ برتر انگلیس که در اختیار آلن شیرر است حمله کند. همچنین رکورد بیشترین تعداد گل‌ زده در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا هم می‌تواند برای این غول نروژی در دسترس باشد.

1428