شانس اصلی قضاوت دربی 103؛ بالاخره نوبت به کاظمی رسید

شانس اصلی قضاوت دربی 103؛ بالاخره نوبت به کاظمی رسید

پایگاه خبری فوتبالی- به احتمال بسیار بالا، داوری که قرار بود بازی رفت دو تیم پرسپولیس و استقلال را سوت بزند به عنوان داور دربی برگشت انتخاب خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، در حالیکه دو تیم پرسپولیس و استقلال تا قبل از دربی چهارشنبه هفته آینده، یک بازی دیگر در لیگ در پیش دارند اما مسائل مربوط به این مسابقه از چند روز پیش مورد توجه رسانه‌ها و علاقمندان دو تیم قرار گرفته است.

یکی از این مسائل، انتخاب داور دربی شماره 103 است. کمیته داوران فدراسیون فوتبال هنوز هیچ خبر رسمی درباره انتخاب داور دربی نداده است اما دو گزینه نهایی قضاوت دربی تقریبا برای همه مشخص هستند. برخی هم البته گزینه قطعی را معرفی کرده‌اند.

نکته اول این است که موعود بنیادی‌فر قطعا این بازی را سوت نخواهد زد. چرا که بازی رفت را قضاوت کرده است. ضمن این که او قرار است بازی روز جمعه استقلال خوزستان و استقلال تهران را سوت بزند و این یعنی او شانسی برای قضاوت دربی نخواهد داشت.

به جز او 6 داور دیگر هستند که روی کاغذ شانس سوت زدن در دربی را دارند. نکته تعیین کننده در این باره این است که چون قرار است این مسابقه با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار شود داور بازی باید لایسنس VAR را داشته باشد. 6 داوری که این لایسنس را دارند حسن اکرمی، وحید کاظمی، بیژن حیدری، پیام حیدری، مرتضی منصوریان و امیر عرب‌براقی هستند. این 6 داور در هفته ماقبل دربی بازی ندارند و این به معنای شانس‌ آنها برای قضاوت دربی است.

در این بین دو داور شانس بسیار بیشتری نسبت به بقیه دارند. وحید کاظمی و بیژن حیدری. اما بر اساس اطلاعاتی که به فوتبالی رسیده است از این دو نفر هم وحید کاظمی است که شانس بیشتری دارد.

کاظمی البته قرار بود بازی رفت را سوت بزند اما چون در آن روزها لایسنس VAR را نداشت در آخرین لحظات از قضاوت دربی کنار گذاشته شد و تنها داوری که این لایسنس را داشت یعنی موعود بنیادی‌فر به عنوان داور دربی معرفی شد.

حالا ظاهرا دیگر نوبت به کاظمی رسیده است که دربی را سوت بزند. چیزی که باعث افزایش شانس کاظمی نسبت به حیدری شده است عملکرد ضعیف حیدری در بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بوده است. ضمن این که حیدری قبلا دربی را سوت زده است.

حالا اگر اتفاق غیر منتظره‌ای نیفتد شاهد اولین قضاوت وحید کاظمی در دربی تهران خواهیم بود.

1359