تارتار: هوادار می‌گوید ما سهمیه می‌خواهیم که این نشان می‌دهد مسیر درستی را می‌رویم

تارتار: هوادار می‌گوید ما سهمیه می‌خواهیم که این نشان می‌دهد مسیر درستی را می‌رویم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملوان بندرانزلی گفت: بازی با گل‌گهر بازی نزدیکی است و باید باهوش‌تر عمل کنیم و تلاش بیشتری داشته باشیم چون سه امتیاز ارزش زیادی دارد.

به گزارش فوتبالی، مهدی تارتار، سرمربی ملوان امروز (چهارشنبه) در نشست خبری پیش از بازی مقابل گل گهر سیرجان در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار کرد: جا دارد درگذشت حسن استکی عزیز را به جامعه فوتبال کشور و استان اصفهان تسلیت عرض کنم. ضایعه دردناکی بود و امیدوارم خداوند به خانواده ایشان صبر بدهد.

او در رابطه با بازی فردا گفت: جا دارد به تیم خوب گل گهر خوش‌آمد بگویم. آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند و امیدوارم میزبان خوبی باشیم. بازی بسیار اهمیت دارد و در جدول خیلی مهم است که دو تیم نزدیک به هم رسیدند. مدت‌ها است باخت هر دو تیم را ندیدیم. آن‌ها دو باخت دارند که یکی از آن‌ها در آزادی مقابل پرسپولیس بوده و یک گل سالم هم در آن بازی به ثمر رساندند. یک باخت هم به تراکتور دادند.

سرمربی ملوان ادامه داد: گل‌گهر، تیم بسیار خوبی است و تیم ما هم ۱۸ هفته است که در حذفی و لیگ شکست نخورده است. در ۱۸ بازی گذشته ما یک باخت داشتیم و این نشان می‌دهد که در این فصل ثبات داشتیم. بازی نزدیکی است و باید باهوش‌تر عمل کنیم و تلاش بیشتری داشته باشیم چون سه امتیاز ارزش زیادی دارد. با توجه به اهدافی که کادرفنی برای بازیکنان ایجاد کرده باید برای آن بجنگیم و فردا برنده بازی باشیم.

تارتار درمورد اینکه تیمش در دو بازی قبل از حریف جلو افتاده اما برتری‌اش را حفظ نکرده، گفت: تیم‌ها به هم نزدیک هستند، برای بردن باید اشتباهات را به حداقل برسانیم. آنالیز بازی‌های گذشته را دیدیم که بعضی از بازیکنان اشتباه داشتند. همه باید با هم باتمرکز بالا بازی کنند و کم اشتباه باشند. ممکن است یک بازیکن زحمات همه را هدر بدهد. تمام مسئولیت با ماست، تمام مجموعه باید اشتباهات را به حداقل برساند تا بتوانیم نتایجی که رقم می‌زنیم را حفظ کنیم. فوتبال همین شکل است.

او بیان کرد: بعضی وقت‌ها هم ما عقب افتادیم و جبران کردیم. وقتی اختلاف یک گل است امکان به ثمر رسیدن گل تساوی وجود دارد. یک گل حاشیه امنیت خوبی ندارد و باید اختلاف را به بیشتر از یک گل برسانیم و قانع نشویم. از نظر بودجه‌ای شاید سه باشگاه هستند که از ما پایین‌تر هستند. واقعا تا اینجا کار بزرگی را انجام داده‌ایم. یادم است روز اول که با هواداران صحبت می‌کردیم، می‌گفتند ما خاطرات بدی از رویارویی با استقلال و ذوب آهن در هفته‌های اول داریم و سقوط کردیم. یک بار گفتند که خاطره بدی داریم و در جواب به آن دوست عزیزمان گفتم که نگران نباش در چند سال گذشته ما در تیمی حضور نداشتیم که برای سقوط بجنگد.

سرمربی ملوان افزود: هر جا بودیم میانه جدول را داشتیم و برای بالای جدول تلاش کردیم. خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده و اگر تیم ما در شروع، نیمه پایین جدول قرار می‌گرفت و الان به رتبه هفتم و هشتم می‌رسیدند خیلی مردم خوشحال می‌شدند اما الان وضعیت طوری است که تیم ششم یا هفتم جدول است، هوادار می‌گوید ما سهمیه می‌خواهیم و راضی نیستیم. این نشان می‌دهد که مسیر درستی را می‌رویم و این انتظارات باعث خوشحالی ماست. ناراحت نمی‌شویم و برای خوشحالی دل هواداران مان می‌جنگیم.

تارتار درمورد نبرد در بازی‌های خانگی عنوان کرد: نظر همه برای من قابل احترام است. اول اینکه در دو هفته گذشته در جام حذفی، همین جا برنده شدیم. حذفی هم مسابقه رسمی است ولی با تیم‌هایی بازی داشتیم که به غیر از بازی با شمس آذر که اشتباهات داوری هم وجود داشت، تیم‌های مدعی بودند. ما با پرسپولیس، تراکتور و گل گهر بازی کردیم. مقابل ما طوری بازی کردند که یک تیم مدعی هستیم و تیم‌های مدعی امسال مقابل ما انرژی زیادی به کار می‌گیرند و به مساوی مقابل ما راضی هستند.

او تاکید کرد: این نشان می‌دهد شخصیت ما واقعا شکل گرفته است. در مورد فشاری که از سوی هواداران وجود دارد هم این ناخودآگاه به بازیکنان ما فشار می آورد و در طول ۹۰ دقیقه آن آرامش خاطر را ندارند که نگران هستند تا گل بزنند و هواداران را خوشحال کنند. دوست دارند هواداران را خوشحال کنند و این یک استرسی ایجاد کرده که روی تیم ما اثر منفی گذاشته است. آرامشی که خارج از خانه داریم را اینجا نداریم. اگر سطح انتظارات را نسبت به سال‌های اخیر ملوان پایین بیاوریم، سال‌های گذشته را کار ندارم چون این تیم افتخارات زیادی داشته است. در ۱۰، ۱۵ سال گذشته ملوان را با امسال قیاس کنید، اگر همین سال‌های گذشته را مرور کنید باید از بازیکنان تشکر کنیم که نتایج خوبی رقم زده‌اند. من کاری به کادرفنی ندارم و مردم باید ما را قضاوت کنند. انصافا تا اینجای کار بازیکنان ما کار بزرگی انجام داده‌اند.

تارتار درمورد غایبان تیمش برای بازی فردا گفت: ما بازیکن مصدوم نداریم اما در خط دفاعی آقای آرمان اکوان و حامد نورمحمدی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم. بچه‌های جایگزین واقعا بازیکنان خوبی هستند و نگرانی نداریم.

او در خصوص در نظر گرفتن عواید بلیت فروشی برای مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: جا دارد از آقای مهندس فهمیده تشکر کنیم. در این شرایط بد اقتصادی و در حالی که در پرداختی‌های این فصل مشکل داریم و آقای فهمیده تنها هستند، این اقدام خیلی خوب را انجام دادند. امیدوارم مشکلات ما هم حل شود که دچار مسائل روحی روانی نشویم، آقای مهندس فهمیده کار خوبی انجام دادند و امیدوارم مسئولان هم حواسشان به سیستان و بلوچستان باشد و هرکسی در توان خودش، به مردم آنجا کمک کند و دیگر از این اتفاقات ناگوار نداشته باشیم.

سرمربی ملوان در پایان درمورد عملکرد بازیکنان جدید همچنین گفت: از داشتن این بازیکنان جدید خیلی خوشحالیم. بازیکنانی که می‌توانستند در تیم‌های متمول خودشان بمانند، تیم ملوان را انتخاب کردند و این یعنی اعتبار به ملوان برگشته. من از بازیکنانی که می‌توانستند در تیم خودشان بمانند و به ما اضافه شدند. در شرایط بد مالی، عصای دست ما شدند. آنها به همراه دیگر بازیکنان به تیم ما کمک می‌کنند و در نیم‌فصل دوم تیم بهتری هستیم.

1999