رونمایی از تورنمنت جدید فیفا با حضور تیم 170 رنکینگ و ریاض محرز!

رونمایی از تورنمنت جدید فیفا با حضور تیم 170 رنکینگ و ریاض محرز!

پایگاه خبری فوتبالی - فیفا از تورنمنت بین المللی جدیدی رونمایی کرد که قرار است که با میزبانی مشترک عربستان برگزار شود.

به گزارش فوتبالی، در شروع سال 2024 جام ملت های آسیا و جام ملت های آفریقا برگزار شد و فوتبالدوستان برای دیدن یورو و کوپا آمریکا در تابستان هیجان زده هستند.  جام جهانی 2026 نیز با 48 تیم برگزار خواهد شد.

حالا فیفا به نظر می رسد که به سراغ تورنمنتی نسبا عجیب رفته است.  این تورنمنت که "سریال فیفا " نام دارد، از فروردین ماه با حضور 20 تیم در پنج گروه چهار تیمی آغاز می شود که در بازیهای دوستانه به مصاف هم می روند. 

بازیهای هر گروه در یک محل خاص برگزار می شود و کشور عربستان میزبان دو گروه است و الجزایر، آذربایجان و سری لانکا نیز هر کدام از یک گروه میزبانی می کنند. از میان تیم های اروپایی، آندورا، بلغارستان و آذربایجان در این بازیها حضور خواهند داشت. آندورا در سه بازی دوستانه در الجزایر شرکت می کند، یکی در مقابل میزبان و بازیهای دیگرشان هم مقابل بولیوی و آفریقای جنوبی خواهد بود.  کشور وانواتو که در رده 170 رنکینگ فیفا حضور دارد هم بخشی از گروهی خواهد بود که در عربستان برگزار می کند.

جیانی اینفانتینو در مورد تورنمنت جدید تحت عنوان "فیفا سریز" گفته است:" این مسابقات گامی مثبت برای تیم های ملی در سطح جهانی خواهد بود. بسیاری از این کشورها به شدت مشتاق بودند تا در  مقابل حریفانشان محک بخورند."

به نظر می رسد که در هر گروه، همه تیم ها به مصاف هم می روند تا قهرمان "سریال فیفا" در هر کشور مشخص شود.

سریال فیفا الجزایر: الجزایر، آفریقای جنوبی، بولیوی و آندورا

سریال فیفا آذربایجان: آذربایجان، مغولستان، بلغارستان و تانزانیا

سریال فیفا عربستان 1 : کیپ ورد، کامبوج، گینه استوایی و گویان

سریال فیفا عربستان 2 : برمودا، برونئی، گینه و وانواتو

سریال فیفا سری لانکا: سری لانکا، بوتا، جمهوری آفریقایی مرکزی، پاپوا گینه نو

4125