آشنایی با داور ویژه دربی؛ دروازه‌بانی با سابقه قضاوت در لیگ مالدیو

آشنایی با داور ویژه دربی؛ دروازه‌بانی با سابقه قضاوت در لیگ مالدیو

پایگاه خبری فوتبالی - مهسا قربانی در رقابت با یک داور زن دیگر انتخاب کمیته داوران برای قضاوت دربی بود.

به گزارش فوتبالی، از دیروز بحث انتخاب داور زن برای دربی پایتخت بسیار مطرح می‌شد که در نهایت خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در گفت‌وگو با خبرنگاران این موضوع را تایید کرد و عنوان داشت که مهسا قربانی به صورت قطعی یکی از داوران اتاق VAR در شهرآورد بزرگ پایتخت خواهد بود.

این اتفاق اما در حالی رقم خورده که طبق ادعای افشاریان فشاری از سوی فیفا بر فدراسیون فوتبال برای انتخاب داور خانم نبوده و کمیته داوران با این انتخاب، اتفاقی تاریخی را رقم زده تا برای اولین بار یک داور خانم در قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس نقش داشته باشد.

بین داوران ایرانی فقط سه داور لایسنس داوری در اتاق VAR را دارند. موعود بنیادی‌فر، مهسا قربانی و مهناز ذکایی سه داور ایرانی هستند که کمیته داوران می‌تواند از آن‌ها در اتاق VAR استفاده کند که البته طبق اعلام خداداد افشاریان صرفاً حضور مهسا قربانی قطعی است و اشاره‌ای به دو داور دیگر اتاق VAR و حتی ایرانی یا خارجی بودن آن‌ها هم نشده است.

درباره اولین داور زن دربی بد نیست به این نکته اشاره کنیم که او پیش از این یک بازی در لیگ دوی مالدیو را قضاوت کرده تا تبدیل به اولین داور زن ایرانی باشد که یک مسابقه فوتبال مردان را سوت زده است.

آنطور که یکی از سایتهای خبری درباره این داور نوشته، او  او دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی ارشد رشتهٔ مدیریت بازاریابی ورزشی است و سابقه فوتبال بازی کردن را داشته و در سال ۱۳۸۵ با دروازه‌بانی در تیم منطقه چهار تهران، کارش را آغاز کرد دو سال بعد، در سال ۱۳۸۷، در کلاس‌های داوری شرکت و از سال ۱۳۸۸ داوری در لیگ ایران را تجربه کرد.

1997