وقتی چلسی با مربی موقت ایتالیایی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

وقتی چلسی با مربی موقت ایتالیایی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد

پایگاه خبری فوتبالی - اولین قهرمانی چلسی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به فصل 2011/12 بر می گردد جایی که آبی پوشان لندنی موفق شدند در فینال لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ را پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی شکست بدهند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

به گزارش فوتبالی ، آن قهرمانی چلسی به شدت دراماتیک و فراموش نشدنی بود. چلسی در آن فصل آندره ویلاس بواس را به عنوان سرمربی داشت اما این مرد پرتغالی به خاطر نتایج ضعیف خود از کار برکنار شد و جای خود را به روبرتو دی ماتئو داد. کمتر کسی فکرش را می کرد که روبرتو دی ماتئو بتواند چلسی را قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا کند اما در نهایت این اتفاق رخ داد و چلسی در فصل 2011/12 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. دی ماتئو یک سرمربی موقت بود و در فصل بعد از آن به قدری ضعیف عمل کرد که تیمش نتوانست از دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بالا تر برود و در نهایت از کار برکنار شد و جای خود را به رافائل بنیتز داد.

جالب این جا است که دومین قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا هم با یک سرمربی موقت و جایگزین یعنی توماس توخل رقم خورد. در فصل 2020/21، توخل جانشین فرانک لمپارد شد و توانست چلسی را قهرمان چمپیونزلیگ کند.

1471