اورونوف یعنی موقعیت گل؛ اوسمار چقدر خوش‌بخت است!

اورونوف یعنی موقعیت گل؛ اوسمار چقدر خوش‌بخت است!

پایگاه خبری فوتبالی – بازیکن ازبکستانی پرسپولیس در بازی دیشب این تیم نمایش‌ خارق‌العاده‌ای داشت.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس شب گذشته موفق شد تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران را با نتیجه 3 بر صفر شکست بدهد و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کند.

گل‌های پرسپولیس را در این بازی مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و عیسی آل کثیر زدند. پاس گل دوم را هم ترابی به دانیال داد اما به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها از درخشش فوق‌العاده یکی دیگر از بازیکنان‌شان به شدت خوشحال هستند.

این بازیکن کسی نیست جز ستاره تازه وارد ازبکستانی. اوستون اورونوف بعد از این که هفته گذشته مقابل ذوب آهن برای اولین بار با پیراهن پرسپولیس به عنوان بازیکن جانشین بازی کرد امروز در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت.

اورونوف با تکنیک، سرعت و هوش بالایی که دارد مدافعان تیم نفت و گاز گچساران را حسابی کلافه کرد و آزار داد. او روی گل‌های اول و دوم پرسپولیس نقش چندانی نداشت اما خیلی‌ها معتقدند گل سوم را که آل کثیر زد باید به نام اورونوف نوشت!

وینگر ازبکستانی با فشاری که در دقیقه 55 روی دفاع راست میهمان آورد توپ را از او گرفت. به سمت داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و در یک فضای تنگ و کوچک با یک دریبل کشویی مدافع مستقیمش را از پیش رو برداشت و با پای چپ یک سانتر کوتاه کات‌بک انجام داد. دانیال ضربه اول را زد که بلوکه شد اما در بازگشت آل کثیر موفق شد توپ را وارد دروازه کند.

شکی نیست که اورونوف بسیار چشم نواز و  موثر بازی کرده است اما آماری که  در پایان مسابقه از او منتشر شد ارزش و اهمیت او را در بازی دیروز بیشتر نمایان کرد. 

اورونوف در بازی دیروز 4 پاس کلیدی داد و 12 دریبل موفق انجام داد! این تعداد پاس کلیدی ارزش زیادی دارد اما نکته مهم این است که او معمولا دور و بر محوطه جریمه حریف می‌پلکد و 12 دریبلش را در همین منطقه انجام داده است!

تقریبا هر دریبلی که اورونوف می‌زد شروعی برای یک حمله خطرناک پرسپولیس بود. هواداران پرسپولیس با هر دریبل و هر پاس کلیدی اورونوف بوی گل را استشمام می‌کردند.

حضور اورونوف را در پرسپولیس باید یک خوشبختی بزرگ برای اوسمار ویرا دانست. پرسپولیس در نیم‌فصل اول دقیقا کمبود یک بازیکن مثل اورونوف را حس می‌کرد و در ایجاد موقعیت گل ضعیف بود.

اما با حضور اورونوف در بازی قبلی مقابل ذوب آهن و بازی دیشب در جام حذفی موقعیت‌های گل پرسپولیس به شکل چشم‌گیری افزایش پبدا کرد. به همین دلیل اوسمار باید از جذب این استعداد ازبکستانی توسط مدیران باشگاه راضی باشد!

1359