عزیزی: تمام جوایز مسابقات تور جهانی به‌صورت دلاری بود

عزیزی: تمام جوایز مسابقات تور جهانی به‌صورت دلاری بود

پایگاه خبری فوتبالی - رئیس فدراسیون تنیس به این نکته اذعان کرد موفقیت‌های تنیس در سایه حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان رقم خورده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ‌روابط عمومی فدراسیون تنیس، داود عزیزی در نشست وزیر ورزش و جوانان با ملی‌پوشان تنیس در آستانه اعزام به رقابت‌های دیویس‌کاپ و دیدار با استونی گفت: در ابتدا باید بابت این حضور و حمایت‌هایی که وزارت ورزش و جوانان از مجموعه تنیس ایران دارد،‌ تقدیر و تشکر کنم. در سه ماه اخیر مسابقات متعددی در تنیس را به میزبانی جزیره کیش برگزار کردیم که جا دارد از همه عزیزانی که ما را در این راه همراهی کردند،‌ تشکر کنم.

وی ادامه داد: برگزاری چهار هفته رقابت‌های تور جهانی تنیس در ایران و میزبانی مسابقات  جِی200 که برای اولین بار به ایران سپرده شد نشان داد فعالیت‌های تنیس رو به رشد و توسعه است و فدراسیون جهانی نیز به آن واکنش مثبت نشان داد. اگر در همین مدت به روند رو به رشد و حضور بازیکنان خارجی در ایران نگاه کنیم خواهیم دید، تصویر خوبی از ایران در یاد و خاطره‌ آنها به یادگار مانده است و لحظات شادی را در تهران و کیش تجربه کردند.

رئیس فدراسیون تنیس تصریح کرد: در ابتدای این رقابت‌ها و در شروع تور جهانی شاهد حضور 25 تنیسور خارجی بودیم، اما در مرحله پایانی این تعداد به 64 ورزشکار رسید که در این روزها در جزیره کیش پیگیر رقابت‌های خود هستند. در همین روزهای اخیر با احتساب خانواده و نفرات همراه 100 ویزا برای این ورزشکاران صادر شد که بازتاب خوبی به همراه داشته و تلاش همه ما این است که روند کنونی را ادامه دهیم، چرا که سود آن به نفع تنیس و ورزشکاران این رشته خواهد بود.

عزیزی تأکید کرد: برای برگزاری این رقابت‌ها نیازمند تأمین منابع مالی بودیم که از طریق حامیان مالی محقق شد و از اعتبارات خود به هیچ عنوان در مسابقات بین‌المللی بهره نبردیم و این فضا و فرصت را  در اختیار تیم ملی قرار دادیم. تمام جوایز مسابقات تور جهانی به‌صورت دلاری بود که طی آن 120 هزار دلار به قهرمانان پرداخت شد.

وی گفت: فعالیت‌هایی که در این مدت صورت گرفت موجب شد تنیس ایران از هر نظر رشد داشته باشد. خوشبختانه با حمایت‌ها و نگاهی که شخص اول ورزش ایران داشت کمپ تنیس استقلال به فدراسیون واگذار شد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال ملی‌پوشان تنیس به‌صورت رایگان تمرینات خود را در آنجا دنبال خواهند کرد که این موضوع نیز گامی مثبت برای رسیدن به اهداف تنیس خواهد بود.