بازخوانی رویارویی قبلی نکونام و نویدکیا در جام حذفی؛ تعویض طلایی

بازخوانی رویارویی قبلی نکونام و نویدکیا در جام حذفی؛ تعویض طلایی

پایگاه خبری فوتبالی- جواد نکونام و محرم نویدکیا، امروز روی نیمکت استقلال و مس رفسنجان در یک‌شانزدهم جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند. 

به گزارش فوتبالی، این دومین رویارویی آنها در این بازیهاست. در مرتبه قبلی، نکونام با فولاد توانست در خانه، سپاهانِ نویدکیا را در ضیافت پنالتی شکست بدهد، راهی نیمه‌نهایی شود و درنهایت با جام قهرمانی دور افتخار بزند.

24 تیر 1400، فولاد در خانه‌اش از سپاهان میزبانی کرد. دیداری از مرحله یک‌چهارم جام حذفی به قضاوت بیژن حیدری در فولاد آره‌نا. این رویارویی به شدت تماشایی بود و موقعیت‌های گل زیادی داشت. سپاهان یک بار در دقیقه 24 با ضربه محمدرضا خلعتبری، تیر دروازه فولاد را لرزاند. 4 دقیقه بعد، پاتوسی از توپ بادآورده حاصل از اشتباهات مدافعان سپاهان، استفاده نکرد و ضربه آرامش به نیازمند رسید. دقیقه 39، ساسان انصاری به سمت دروازه سپاهان رفت، نیازمند را هم دریبل کرد ولی ضربه‌اش را به تور کنار دروازه زد. با این کش و قوس، درنهایت دو تیم به تساوی بدون گل در پایان 90 دقیقه رضایت دادند و کار به وقت اضافه کشید.

در دقیقه 93، فولاد بالاخره به گل رسید. ارسال حیدریه با ضربه حردانی همراه شد. توپ را نیازمند برگشت داد ولی خودِ حردانی با استفاده از اهمال مدافعان سپاهان، توپ برگشتی را به تور دروازه رساند و فولاد را جلو انداخت. 3 دقیقه بعد، سپاهان 10 نفره شد. محمدرضا حسینی پس از هل دادن بازیکن فولاد، از داور کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. در همان وقت اضافه اول، فولاد هم ساسان انصاری را از دست داد. او هم از داور، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. در سومین دقیقه وقت اضافه دوم، سپاهان بازی را به تساوی کشید. ارسال یاسین سلمانی با ضربه سر روح‌الله باقری به قعر دروازه فولاد رفت. 

احتیاط دو تیم یعنی هم سپاهان و هم فولاد، آماده ضربات پنالتی هستند. درست در دقیقه 120، کلیدی‌ترین اتفاق بازی را نکونام رقم زد. سرمربی فولاد قبل از پایان بازی، محسن فروزان را به زمین فرستاد و جانشین احسان مرادیان کرد و همین تعویض، سرنوشت بازی را تعیین کرد.

پنالتی اول هر دو تیم در خلاف جهت دروازه‌بان‌ها تبدیل به گل شد: موسوی برای فولاد و گولسیانی برای سپاهان.

 ضربات دوم دو تیم هم گل شد؛ کولیبالی در جهت حرکت نیازمند و اسماعیلی‌فر در خلاف جهت فروزان.

ضربه سوم سپاهان، اوج درخشش فروزان بود. پنالتی محبی توسط دروازه‌بان فولاد مهار شد. داور اما رای به تجدید ضربه داد و بازهم این فروزان بود که توانست پنالتی محبی را مهار کند. فولاد هم ضربه سومش را از دست داد و پنالتی حیدریه به تیر افقی خورد.

ضربه چهارم با ضربات حسین ابراهیمی برای فولاد و یاسین سلمانی برای سپاهان به گل تبدیل شد تا دو تیم همچنان با تساوی ادامه بدهند.

گل شدن پنالتی‌های حاج‌صفی و پریرا در ضربات پنجم، تعیین برنده را به تک پنالتی‌ها برد.

ضربه ششم فولاد را محمد میری با فریب نیازمند گل کرد. پنالتی ششم سپاهان اما با ضربه علی‌محمدی توسط فروزان مهار شد و رای به برتری تیمِ نکونام برابر سپاهانِ نویدکیا داد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی