پیروزی درخشان پورتو بدون طارمی؛ بنفیکا له شد!

پیروزی درخشان پورتو بدون طارمی؛ بنفیکا له شد!

پایگاه خبری فوتبالی – بازی کلاسیک لیگ برتر پرتغال موسوم به او-کلاسیکو با یک نتیجه باورنکردنی به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، مهم‌ترین مسابقه این هفته لیگ برتر پرتغال دقایقی پیش به پایان رسید و پورتو توانست در غیاب ستاره ایرانی‌اش مهدی طارمی با نتیجه کوبنده 5 بر صفر بنفیکا را شکست بدهد.

این مسابقه که تقابل تیم‌های دوم (بنفیکا) و سوم (پورتو) جدول بود در ورزشگاه دراگائو به میزبانی پورتو برگزار شد. مهدی طارمی که بازی‌های اخیر پورتو را به دلیل مصدومیت از دست داده است به این بازی مهم و حساس هم نرسید.

پورتو در دقایق 20 و 44 نیمه اول توسط وندرسون گالنو به دو گل تقریبا مشابه رسید. ارسال از کناره‌ها روی دروازه با دفع ناقص مدافعان بنفیکا همراه شد و گالنو توپ‌های سوم را تبدیل به گل کرد. 

بنفیکا نیمه دوم را با دو تغییر شروع کرد. با این امید که بتواند گل‌های خورده را جبران کند و به بازی برگردد. اما پورتو با ضربه زمینی وندل که با برخورد به مدافع بنفیکا منحرف و وارد دروازه شد به گل سوم رسید. 

این گل همه امیدهای بنفیکا را برای بازگشت از بین برد و روحیه تیم میهمان را به هم ریخت. کمی بعد از این گل هم نیکلاس اوتامندی مدافع بنفیکا با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. در دقیقه 75 پپه با یک ضربه به زاویه موافق و با اشتباه دروازه‌بان بنفیکا به گل چهارم رسید. 

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو که هیچ تعویضی انجام نداده بود در حد فاصل دقایق 82 تا 87 پنج بازیکنش را تعویض کرد. در دقیقه 1+90 خورخه سانچزِ تعویضی سانتر کرد و دنی لوودر دیگر بازیکن تعویضی با ضربه سر گل پنجم را زد.

در نهایت این بازی با نتیجه 5 بر صفر به سود پورتو به پایان رسید تا شاگردان کونسیسائو به بزرگ‌ترین پیروزی‌شان در این فصل و بزرگ‌ترین پیروزی در مقابل بنفیکا از فصل 2010-2011 به این طرف دست پیدا کنند.

با این نتیجه پورتو 52 امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. بنفیکا هم با همان 58 امتیاز در رده دوم ایستاد. اسپورتینگ لیسبون هم با 59 امتیاز همچنان صدرنشین لیگ است.

1359