واکنش رییس فیفا به آمدن یا نیامدن کارت آبی به دنیای فوتبال

واکنش رییس فیفا به آمدن یا نیامدن کارت آبی به دنیای فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی - از مدت ها پیش یک بحث عجیب و غریب در دنیای فوتبال مطرح شده بود و آن هم این بود که کارت آبی به کارت های داوران اضافه شود و داور ها بتوانند با این کارت به یک شکل دیگر بازیکن ها را جریمه کنند.

به گزارش فوتبالی ، کارت آبی به این شکل است که هر گاه بازیکنی آن را دریافت کند، در مدت زمانی محدود مثلا ده دقیقه از زمین مسابقه اخراج می شود و پس از آن دوباره به زمین بر می گردد. در حقیقت کارت آبی، کارتی بین کارت زرد و کارت قرمز است.

اما رییس فیفا به طور کلی ایده ورود کارت آبی به دنیای فوتبال را رد کرده است. جیانی اینفانتینو، ریاست فیفا در گفت و گویی با اسکای اسپورت درباره ورود کارت آبی به دنیای فوتبال گفت:" چنین موضوعی اصلا برای ما وجود ندارد."

در حقیقت اینفانتینو قضیه ورود کارت آبی به دنیای فوتبال را منتفی دانسته است و قرار نیست که این کارت ها وارد فوتبال شوند. رییس فیفا همچنین گفت:" اگر دنبال این هستید که کارت های قرمز تبدیل به کارت آبی شوند، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و هیچ راهی برای آن نیست."

منظور اینفانتینو این است که کارت های قرمزی که در دنیای فوتبال داده می شود، نمی تواند با جریمه ای مثل اخراج ده دقیقه ای جایگزین شود و به این ترتیب کارت آبی وارد دنیای فوتبال نمی شود.

1471