واکنش بنیتز به سرمربی‌گری شاگرد سابقش در لیورپول

واکنش بنیتز به سرمربی‌گری شاگرد سابقش در لیورپول

پایگاه خبری فوتبالی- ژابی آلونسو یکی از بهترین مربیان جوان حال حاضر اروپا و جهان است و تیم‌های زیادی خواهان جذب او هستند.

به گزارش فوتبالی، باید ژابی آلونسو را یکی از بهترین سرمربیان حال حاضر دنیا بدانیم. کسی که بایر لورکوزن را به صدر جدول بوندسلیگا رسانده و به عنوان گزینه اصلی باشگاه‌های بزرگی همچون لیورپول و بایرن مونیخ شناخته شده است.

او نتایج فوق‌العاده‌ای در لیگ آلمان به دست آورده است و نگاه‌های زیادی را به خود خیره کرده. حالا رافائل بنیتز، سرمربی سابق لیورپول که سابقه همکاری با آلونسو را در کارنامه دارد، در مصاحبه با رسانه تایم درباره او گفت: «او باهوش بود و تحلیل می‌کرد. وقتی نکات تاکتیکی را برای برخی بازیکنان توضیح می‌دهید، باید آن را تکرار کنید تا بفهمه، اما ژابی کسی بود که سریع یاد می‌گرفت.»

بنیتز در ادامه اضافه کرد: «او یک نام بزرگ، حرفه‌ای، خوب و باهوش است. او خیلی خوب کار کرده و طبیعی است گزینه اصلی لیورپول باشد. تصور کنید جرارد به عنوان سرمربی انقدر خوب کار می‌کرد، رسانه‌ها سریعا او را به لیورپول لینک می‌کردند.»

بنیتز ادامه داد: «او تجربه خیلی خوبی در تیم‌های پایه رئال سوسیداد به دست آورد و بعد به آلمان رفت. رفتن به کشوری جدید و به دست آوردن موفقیت کار راحتی نیست. فکر می‌کنم او پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک سرمربی بزرگ دارد. اگر در لیورپول بازیکنان خوبی داشته باشد موفق می‌شود، اما این‌که آیا می‌تواند تا چند سال این موفقیت را ادامه دهد را نمی‌دانم. او در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که به هر تیمی برود هواداران انتظار قهرمانی دارند و حتی اگر نایب قهرمان شود هم او را یک بازنده می‌دانند.»

1428