اولویت پرسپولیس تغییر کرد؛ مهاجم واجب‌تر از دروازه‌بان دوم!

اولویت پرسپولیس تغییر کرد؛ مهاجم واجب‌تر از دروازه‌بان دوم!

پایگاه خبری پرسپولیس – پس از جابجایی‌هایی که در نقل و انتقالات زمستانی در باشگاه پرسپولیس رخ داد یک جای خالی در لیست این تیم به وجود آمده است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات زمستانی فعالیت زیادی داشت. این تیم چند بازیکن را از دست داد و چند بازیکن هم جذب کرد. البته که بزرگ‌ترین تغییر در این تیم در نیم‌فصل در کادر مربیگری این تیم رخ داد. یحیی گل‌محمدی از سمتش کناره‌گیری کرد و بعد از مدتی اوسمار ویرا دستیار یحیی به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد.

با این که پنجره زمستانی پرسپولیس تا مدت زیادی بسته بود اما این باشگاه برای تقویت تیمش خیلی زود شروع به جذب بازیکن کرد. عیسی آل کثیر، عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و محمد خدابنده‌لو مهم‌ترین خریدهای زمستانی پرسپولیس بودند. 

اما لیست خروجی‌های پرسپولیس هم بسیار عجیب و غریب بود. نام یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل پارگی رباط صلیبی و غیبت تا پایان فصل از لیست خارج شد. محمد عمری و میلاد سرلک برای گذراندن دوره سربازی از این تیم رفتند. در آخرین روز پنجره زمستانی شهاب زاهدی و نبیل باهویی از پرسپولیس رفتند.

این جابجایی‌های زیاد باعث شد لیست پرسپولیس یک جای خالی داشته باشد و حالا این باشگاه فرصت دارد یک بازیکن دیگر هم به لیستش اضافه کند. البته طبق قوانین پرسپولیس فقط می‌تواند بازیکنان آزاد و بدون قرارداد را جذب کند.

الان بزرگ‌ترین نقطه ضعف پرسپولیس به عقیده کارشناسان در دو پست دروازه‌بان و مهاجم است. شاید اگر شهاب زاهدی در روز آخر پرسپولیس را ترک نمی‌کرد پرسپولیس دیگر نیازی به جذب مهاجم جدید نداشت. اما حالا عیسی آل کثیر تنها مهاجم تخصصی پرسپولیس است.

در دروازه هم پرسپولیس فقط علیرضا بیرانوند را به عنوان یک دروازه‌بان مطمئن در اختیار داشت. اما با محرومیت بیرو و پس از نمایش نسبتا قابل قبولی که امیررضا رفیعی در بازی با ذوب آهن داشت وضعیت کمی فرق کرده است. 

شاید تا قبل از این بازی اولویت برای جذب بازیکن جدید با دروازه‌بان بود. اما شبه نظر می‌رسد حالا پرسپولیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند فصل را با همین دو دروازه‌بان یعنی بیرانوند و رفیعی تمام کنند.

به همین دلیل و به احتمال زیاد پرسپولیس تنها جای خالی لیستش را به مهاجم اختصاص خواهد داد. درست است که عیسی آل کثیر گل‌های مهمی را برای پرسپولیس زده است اما تعداد گل‌های او در طول فصل زیاد نیست. این در حالی است که پرسپولیس نیاز به مهاجمی دارد که  در طول فصل حداقل 10 تا 15 گل بزند و قطعا این مهاجم عیسی نیست.

البته که مدیران پرسپولیس گفته‌اند اوسمار فعلا صحبتی برای جذب مهاجم جدید نکرده است اما به هر حال این فرصت وجود دارد و پرسپولیس باید بهترین تصمیم را بگیرد. این در حالی است که مثلا باشگاه استقلال به دلیل پر بودن لیستش نتوانست بازیکنان مد نظرش را بگیرد.

1359