رسمی؛ ستاره یوونتوس چهار سال محروم شد

رسمی؛ ستاره یوونتوس چهار سال محروم شد

پایگاه خبری فوتبالی - حکم محرومیت پل پوگبا اعلام شد.

به گزارش فوتبالی، کمیته مبارزه با دوپینگ ایتالیا محرومیت چهار ساله پوگبا به علت مثبت شدن تست تستوسترون این بازیکن در روز 20 آگوست در بازی یوونتوس و اودینزه را تایید کرد. 

هافبک 31 ساله فرانسوی از آن بازی به بعد دیگر برای یووه بازی نکرده و در این فصل کلا دو بازی و 52 دقیقه داشته است چرا که از زمان اعلام خبر، به صورت موقت محروم شده بود. پوگبا در ماه سپتامبر درخواست بررسی مجدد را داد و در ماه اکتبر، مثبت بودن تست دوپینگ او تایید شد و این بازیکن از آن زمان تا کنون منتظر اعلام حکم خود بود. حالا محرومیت چهار ساله می تواند به دوران فوتبال هافبک فرانسوی خاتمه ببخشد. 

پوگبا در دفاعیه خود گفته بود که مصرف ماده ممنوعه توسط او، غیرعمدی بوده و اطلاعی از محتویات ماده ای که مصرف کرده، نداشته است اما با این وجود کمیته ضد دوپینگ، ادعای او را قبول نکرد و محرومیتی سنگین برایش در نظر گرفت.

بدین ترتیب می توان گفت که دوران فوتبال پوگبا به پایان رسید، بازیکنی که در سال 2018 به قهرمانی جهان رسید و یکی از بزرگ ترین استعدادهای فوتبال اروپا در یک دهه اخیر بود که تجربه حضور در منچستریونایتد را داشت و حتی از مدعیان کسب توپ طلا به شمار می رفت. 

پوگبا تا سال 2026 با یوونتوس قرارداد دارد که تورینی ها در تلاش هستند تا قراردادش را فسخ کنند. این بازیکن در یک سال و نیم اخیر فقط 12 بازی و حدود دویست دقیقه در یوونتوس داشت و 54 بازی را به علت مصدومیت و مثبت شدن تست دوپینگ خود از دست داده است. پوگبا در یووه سالی هشت میلیون یورو به صورت خالص دستمزد دریافت می کند. 

4125