بهترین پنالتی‌زن‌های تاریخ پرسپولیس را بشناسید (عکس)

بهترین پنالتی‌زن‌های تاریخ پرسپولیس را بشناسید (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- کدام بازیکنان در طول تاریخ، بیشترین گل را برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس روز گذشته مهمان ذوب‌آهن بود و توانست با گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی، حریف اصفهانی خود را شکست دهد.

گل گولسیانی، یازدهمین گل این بازیکن برای پرسپولیس از روی نقطه پنالتی بود و حالا آمار این مدافع گرجستانی به لحاظ تعداد گل از روی نقطه پنالتی، با فرشاد پیوس برابری می‌کند.

به همین بهانه، نگاهی انداختیم به برترین پنالتی‌زن‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس و شاید جالب باشد بدانید که علی پروین، اسطوره قرمزها با 20 گل در رده اول بهترین پنالتی‌زن‌های پرسپولیس قرار دارد.

علی پروین که رکورددار بیشترین بازی انجام شده با پیراهن پرسپولیس نیز هست، در طول ۱۷ سال حضورش در این تیم، ۳۴۱ بار برای پرسپولیس به میدان رفت و جمعا موفق به زدن 95 گل برای قرمزها شد که از این تعداد، 20 گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است.

پس از علی پروین، مجتبی محرمی با 17 گل در رده دوم، زنده‌یاد علی انصاریان با 14 گل در رده سوم، و فرشاد پیوس و گئورگی گولسیانی با 11 گل مشترکا در رده چهارم بهترین پنالتی‌زن‌های تاریخ پرسپولیس قرار دارند.

این روزها، گولسیانی پنالتی‌زن اول پرسپولیس است و تاکنون به جز پنالتی حساس مقابل الدحیل، هیچ پنالتی دیگری را هدر نداده است و اگر بتواند 3 گل دیگر از این طریق به ثمر برساند، با رکورد مرحوم انصاریان برابری خواهد کرد و با زدن 4 گل، به سومین پنالتی‌زن برتر تاریخ پرسپولیس تبدیل خواهد شد.

7474