گیوی: در رقابت‌های جهانی صربستان محمدعلی به دلیل اشتباه داوری شکست خورد

گیوی: در رقابت‌های جهانی صربستان محمدعلی به دلیل اشتباه داوری شکست خورد

پایگاه خبری فوتبالی- مربی سازنده برادران گرایی گفت: با توجه به مشخص نبودن وضعیت کاپیتان تیم ملی، او تمرینات خود را به صورت اختصاصی انجام می‌داد تا بتواند خود را آماده نگه دارد.

به گزارش فوتبالی، رحیم گیوی در خصوص بخشیده شدن کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران اظهار کرد: روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان رای نهایی مبنی بر لغو محرومیت محمدعلی گرایی از سوی اتحادیه جهانی صادر شود تا کاپیتان تیم ملی بتواند در تمرینات و مسابقات پیش روی تیم ملی شرکت کند.

وی افزود: با توجه به مشخص نبودن وضعیت کاپیتان تیم ملی او تمرینات خود را به صورت اختصاصی انجام می‌داد تا بتواند خود را آماده نگه دارد. با رفع این تعلیق او دیگر مشکلی در همراهی تیم ملی ندارد و در اردوی تیم ملی شرکت خواهد کرد. به طور قطع حضور او لرزه بر ااندام مدعیان وزن ۷۷ کیلوگرم خواهد انداخت.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی بیان کرد: در رقابت‌های جهانی صربستان محمد علی تنها به دلیل اشتباه داوری (نتیجه ۵ بر ۵ برابر حریف ژاپنی) تن به شکست داد، با این وجود او یکی از مدعیان کسب مدال در المپیک پاریس است. البته در وزن ۷۷ کیلوگرم رقیبان بسیار جدی و قدرتمندی حضور دارند.

گیوی همچنین به وضعیت محمدرضا گرایی نیز اشاره کرد و گفت: رضا یک مصدومیت جزئی از ناحیه پا دارد. او چندی پیش با شکستگی انگشت مواجه شد اما مشکلی ندارد.

در پایان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ تیم ملی کشتی فرنگی ایران توسط امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا مهمدی در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال نقره، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تیم ملی در چهار وزن ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم از سوی مهدی محسن‌نژاد، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده ۴ سهمیه المپیک گرفته و در ۲ وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم باید در پیکارهای کسب سهمیه نمایندگان کشورمان با رقبا روبرو شوند.

مرحله دوم رقابت‌های گزینشی مسابقات قاره‌ای است که گزینشی قاره آسیا روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ در شهر بیشکک قزاقستان برگزار می‌شود.

مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک نیز با حضور کشتی‌گیران تمامی کشورهایی که سهمیه کسب نکردند، پس از رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای، روزهای ۱۰ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه سال آینده در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

1999