گزارش ایسنا/ وضعیت مبهم صدرنشین لیگ هندبال و ۶ تیم دیگر لیگ برتری مس رفسنجان

گزارش ایسنا/ وضعیت مبهم صدرنشین لیگ هندبال و ۶ تیم دیگر لیگ برتری مس رفسنجان

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه مس رفسنجان در روزهای اخیر اعلام کرد که از سیاست جدیدی برای بومی‌گرایی در این باشگاه استفاده خواهد کرد؛ سیاستی که احتمالا در باقی باشگاه‌های زیر نظر شرکت ملی مس هم اعمال خواهد شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، باشگاه مس رفسنجان به عنوان یکی از باشگاه‌های فعال در رشته‌های مختلف ورزشی روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای کاهش هزینه‌های این باشگاه قرار است سیاست جدیدی را پیش بگیرد و برخی رشته‌های غیرفوتبالی حاضر در لیگ برتر را به دسته‌های پایین‌تر منتقل کند و این تیم‌ها با کادری بومی به فعالیتشان ادامه دهند.

گفته می‌شود هر چند این سیاست باید در هیات مدیره باشگاه مورد بررسی قرار بگیرد ولی هر تصمیمی هم که گرفته شود قرار است فصل آینده اجرایی شود. در هر صورت باتوجه به این که باشگاه مس رفسنجان یکی از باشگاه‌های زیر نظر شرکت ملی مس است، این احتمال وجود دارد که باقی باشگاه‌های زیر نظر این شرکت مانند مس کرمان هم چنین سیاستی را در پیش بگیرند.

با این حال این نکته حائز اهمیت است که در حال حاضر در بیشتر تیم‌های حاضر در لیگ برتر از بازیکنان بومی استفاده شده است. در کل، سیاست باشگاه‌های شرکت ملی مس این است که بازیکنان را از رده‌های پایه پرورش دهد تا علاوه بر استفاده از این ورزشکاران در تیم‌های خودش، بتواند بازیکنان بیشتری را روانه تیم‌های ملی کند.

با فرض اعمال سیاست باشگاه مس رفسنجان در دیگر باشگاه‌های زیر نظر شرکت ملی مس، اکنون هندبال مردان مس کرمان صدرنشین لیگ برتر است اما در سایر رشته‌ها در رده‌های پایین‌تری قرار دارند.

در بسکتبال مردان مس کرمان در رده ششم قرار دارد و مس رفسنجان در رتبه دهم جای گرفته است. همچنین در سوپرلیگ جودو نیز مس کرمان نایب قهرمان شده است. این باشگاه‌ها همچنین در دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تکواندو، فوتسال زنان نیز تیم‌داری می‌کنند. با این اوصاف باید دید که سرنوشت این تیم‌های لیگ برتری غیرفوتبالی که برخی از آن‌ها جزو تیم‌های برتر لیگ‌های خودشان هستند با اعمال سیاست جدید چه خواهد شد.

البته براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، این طرح به احتمال زیاد قرار است به شکلی اجرایی شود که رشته‌ها به صورت متمرکز بین باشگاه‌های شرکت ملی مس ایران تقسیم شود و به صورت متمرکز به کارشان ادامه دهند. همچنین باید به این مورد اشاره کرد که در ابتدای فصل ۱۴۰۲ تیم فولاد مبارکه سپاهان نیز از سیاستی مشابه بهره برد و در بسیاری از رشته‌ها بجز فوتبال بومی‌گرایی را انجام داد؛ به طوری که قراردادش با ملی پوشان هندبال را لغو و بازیکنان بومی را به خدمت گرفت. در نتیجه باید این احتمال را در نظر گرفت که چنین رویه‌ای در باقی باشگاه‌های صنعتی هم اعمال شود.

1999