زنان اسپانیا فاتح لیگ ملت های فوتبال اروپا شدند

زنان اسپانیا فاتح لیگ ملت های فوتبال اروپا شدند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی فوتبال بانوان اسپانیا فاتح لیگ ملت های اروپا شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی بانوان اسپانیا با پیروزی مقابل فرانسه در فینال لیگ ملت‌ های اروپا فاتح این تورنمنت شد. ماتادورها با برتری ۲-۰ مقابل فرانسه جام قهرمانی اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا در سطح زنان را فتح کردند. این بازی در ورزشگاه کارتوخا و در حضور حدود ۳۲۷۰۰ نفر تماشاگر برگزار شد که یک رکورد در سطح فوتبال بانوان محسوب می‌شود. در پایان دیدار فینال، آیتانا بونماتی به عنوان برترین بازیکن دیدار فینال رقابت ها انتخاب شد. پیش از این تیم ملی مردان اسپانیا هم موفق شده بود همین عنوان را کسب کند.

تیم ملی فرانسه در مرحله نیمه نهایی با حذف آلمان راهی دیدار فینال رقابت های لیگ ملت های بانوان فوتبال اروپا شده بود و اسپانیا هم با حذف هلند به دیدار نهایی صعود کرده بود. پیش از این  ماتادورها با هدایت خورخه ویلدا به عنوان قهرمانی جام جهانی فوتبال زنان هم دست پیدا کرده بودند تا این عنوان قهرمانی دومین عنوان مهم آنها در طول یکسال گذشته باشد

البته حواشی  تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی باعث شد این تیم مدتی سوژه محافل ورزشی دنیا باشد. تیمی که در فینال جام جهانی که با قهرمانی آنها هم به پایان رسید، حواشی زیادی را بابت رفتار غیراخلاقی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور پشت سر گذاشت. حواشی که حتی باعث اخراج خورخه ویلدا سرمربی این تیم هم شده بود.

۱۰۰۹