کارشناسی داوری دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

کارشناسی داوری دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناسان داوری، در خصوص قضاوت علی صفایی در بازی ذوب‌آهن - پرسپولیس اظهار نظر کردند.

به گزارش فوتبالی، ابراهیم میرزابیگی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، درباره قضاوت علی صفایی در دیدار تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس، گفت: قضاوت صفایی در مجموع خوب نبود، اما او تصمیمات درستی در صحنه‌های تأثیرگذار گرفت. داور در برخی خطاهایی که در میانه زمین اتفاق می‌افتاد، مرتکب اشتباه شد.

کارشناس داوری درباره پنالتی پرسپولیس در دقیقه هفت مسابقه و اخراج محسن آذرباد از ذوب‌آهن در نیمه دوم تصریح کرد: پنالتی پرسپولیس کاملاً درست بود و آذرباد هم باید از زمین اخراج می‌شد. او برخورد شدیدی با علی نعمتی داشت و آن خطا ممکن بود به مصدومیت نعمتی منجر شود. صفایی در برخی تصمیمات با مکث تصمیم می‌گرفت و باید آذرباد را بدون تعلل اخراج می‌کرد. در مجموع هیچ اشتباه سرنوشت‌سازی در این بازی رخ نداد.

اما حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس اظهار کرد: علی صفایی قضاوت بسیار خوبی در این دیدار داشت و با کارت‌هایش توانست این بازی را مدیریت کند. او در هر چهار صحنه مهم مسابقه تصمیم‌های درستی گرفت.

او ادامه داد: در دقیقه ۴ مدافع ذوب‌آهن کاملا با دست گولسیانی را گرفت و خطا درست و اعلام پنالتی صحیح بود. در دقیقه ۳۵ آل‌ کثیر قصد داشت با زرنگی از داور پنالتی بگیرد که داور دستور به ادامه بازی داد و تصمیمش درست بود و خطایی رخ نداد. آذرباد، مهاجم ذوب‌آهن، با استوک به سر نعمتی ضربه زد و مثال واضح خطای شدید است و اخراج او هم تصمیم درست علی صفایی بود.

سلیمانی اضافه کرد: در دقیقه ۷۱ توپ کاملا در اختیار دروازه‌بان پرسپولیس قرار داشت و مهاجم ذوب‌آهن با خطا روی او توپ را وارد دروازه کرد و تصمیم داور مبنی بر مردود اعلام‌کردن گل درست بود.

7474