پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در لیگ برتر به روایت «فوتبالی»؛ این 10 اتفاق ویژه

پرسپولیس برابر ذوب‌آهن در لیگ برتر به روایت «فوتبالی»؛ این 10 اتفاق ویژه

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس این هفته راهی اصفهان می‌شود تا در فولادشهر برابر ذوب‌آهن قرار بگیرد. این دو تیم جزو مهمانان همیشگی تاریخ لیگ برتر بوده و حالا برای چهل و ششمین بار در این رقابتها به مصاف هم می‌روند. 

به گزارش فوتبالی، این 10 اتفاق ویژه از این رویارویی، شاید بیشتر در ذهن قرمزها مانده باشد.

1- قهرمانی پرسپولیس قطعی شده بود: اولین قهرمانی یحیی گل‌محمدی روی نیمکت قرمزها. ولی تک گل وحید محمدزاده، اولین و آخرین باخت او را درست در شب جشن قهرمانی رقم خورد. 

2- ارسال زمینی بازیکن ذوب‌آهن با برخورد به سینه محسن بنگر به کرنر رفت. ولی علیرضا فغانی، این صحنه را هند دید و به سود مهمان، پنالتی گرفت و یک جنجال دیگر را رقم زد.

3- روزگار خوش پرسپولیس و برانکو در لیگ شانزدهم با شکست برابر ذوب‌آهنِ حسینی در فولادشهر، متوقف شد. تک گل اولین شکست فصل قرمزها را احسان پهلوان با یک شوت دیدنی زد.

4- یک انتقام درست و حسابی از امیر قلعه‌نویی که پرسپولیس را در لیگ برتر، کم اذیت نکرده بود. قرمزها در خانه با 4 گل او و تیمش (ذوب‌آهن) را بدرقه کردند.

5- یک شوک مرگبار که درنهایت مدیریت! شد. ذوب‌آهن در آزادی گل اول و دوم را زد و جلو افتاد. اما پرسپولیس با یک کامبک دیدنی، بازی را 3 بر 2 از مهمان 9 نفره‌اش برد.

6- پرتاب اوت علی نعمتی به سروش رفیعی رسید. او بدون اینکه دروازه را ببیند، پاس به عقب داد ولی خبری از بیرانوند نبود. توپ غلتان غلتان به سمت دروازه رفت و تبدیل به گل شد.

7- خرید عجیب و غریب گل‌محمدی برای خط حمله پرسپولیس، اولین و آخرین گلش را برای قرمزها زد. با گل تمیروف، پرسپولیس باخت خارج از خانه را به مساوی تبدیل کرد.

8- مهدی مهدوی‌کیا، یک اسطوره تمام‌عیار برای پرسپولیس بود. در کامبک دلنشین قرمزها برابر ذوب‌آهن، او آخرین گلش را برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر زد: 29 آبان 1391

9- امید عالیشاه، قد و قامت بلندی ندارد ولی در پرش و زدن ضربات سر فوق‌العاده است. ضربه سر او تبدیل به گل 2 امتیازی بازی شد درحالیکه سرمربی حریف، صحنه را پیش‌بینی کرده بود.

10- دراماتیک‌ترین رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در تاریخ لیگ برتر: 30 خرداد 1384. بازی‌ای که تا دقیقه 89 یک یک بود، درنهایت 3 بر 2 به سود ذوب‌آهن تمام شد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی