پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسته شد؛ از این به بعد فقط بازیکن آزاد!

پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسته شد؛ از این به بعد فقط بازیکن آزاد!

پایگاه خبری فوتبالی – فصل نقل و انتقالات زمستانی که از روز دهم بهمن شروع شده بود راس ساعت 24:00 روز 7 اسفند به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان نیم‌فصل اول لیگ بیست و سوم و از روز دهم بهمن ماه پنجره نقل و انتقالاتی لیگ برتر ایران رسما باز شد. البته بر کسی پوشیده نیست که خیلی از تیم‌ها مذاکرات‌شان را با بازیکنان مد نظر خودشان قبل از باز شدن رسمی این پنجره شروع کرده بودند.

سازمان لیگ از قبل اعلام کرده بود که این پنجره تا پایان روز 7 اسفند باز است و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد. تیم‌ها در این مدت تلاش‌شان را کردند تا با جذب بازیکنان مورد نیاز، نقاط ضعف خودشان را تقویت کنند.

اما از ساعت 24:00 روز 7 اسفند این پنجره به طور رسمی و قانونی بسته شد و دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند با بازیکنی که تحت قرارداد باشگاه دیگری است مذاکره و او را جذب کند.

البته این اتفاق به معنی تعطیلی کاملا نقل و انتقالات نیست. اما از این به بعد گستره فعالیت باشگاه‌ها برای جذب بازیکن جدید بسیار محدود است. باشگاه‌ها فقط می‌توانند بازیکنانی را جذب کنند که آزاد هستند و قراردادی با هیچ باشگاهی ندارند.

روز آخر نقل و انتقالات اصلا مطابق انتظار طرفداران پرسپولیس و استقلال نبود. استقلال نه توانست بازیکن دیگری را به لیستش اضافه کند و نه بازیکنی را مازاد و از لیست خارج کرد.

پرسپولیسی‌ها هم که منتظر جذب یک دروازه‌بان و یک مهاجم دیگر بودند نه تنها بازیکن جدیدی نگرفتند بلکه در اتفاقی شوکه کننده شهاب زاهدی و نبیل باهویی را هم از دست دادند.

حالا از این به بعد کار برای این دو تیم و بقیه تیم‌ها بسیار سخت‌تر خواهد بود. چرا که فقط می‌توانند از بین بازیکنان آزاد، انتخاب کنند. تجربه هم نشان داده بازیکنانی که در این مقطع فصل آزاد هستند کیفیت مناسبی ندارند.

1359