پیش بازی اختصاصی چلسی - لیورپول؛ شطرنج نفس‌گیر پوچ و کلوپ در فینال جام اتحادیه

پیش بازی اختصاصی چلسی - لیورپول؛ شطرنج نفس‌گیر پوچ و کلوپ در فینال جام اتحادیه

پایگاه خبری فوتبالی- لیورپول و چلسی از ساعت 18:30 امروز در دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس به مصاف همدیگر می‌روند.

به گزارش فوتبالی، امروز ورزشگاه ومبلی لندن از ساعت 18:30 به وقت ایران میزبان دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس در فصل 2023/24 خواهد بود. دو تیم چلسی و لیورپول این دیدار را برگزار می‌کنند. کریس کاوانا، داور انگلیسی قضاوت این بازی حساس را بر عهده دارد.

لیورپول در مرحله نیمه نهایی از سد فولام عبور کرد و چلسی هم با شکست دادن میدلزبورو، جواز حضور در بازی فینال این تورنمنت را به دست آورد.

مائوریتسیو پوچتینو در حالی تیمش را روانه میدان می‌کند که خیلی از کارشناسان و خبرنگاران اعتقاد دارند اگر او نتواند در این مسابقه پیروز شود، احتمالا در پایان فصل جایش را به مربی دیگری خواهد داد. در هیئت مدیره باشگاه چلسی اختلاف نظرهایی در مورد آینده سرمربی آرژانتینی وجود دارد؛ اما این بازی حیثیتی ابهامات زیادی را از بین می‌برد.

چلسی در 3 بازی اخیر خود دو برد در مقابل کریستال پالاس و استون ویلا به دست آورد و همچنین موفق شد منچسترسیتی را با تساوی 1-1 در ورزشگاه اتحاد متوقف کند.

بازیکنان چلسی به خوبی می‌دانند که کسب این جام، می‌تواند سنگ بنای محکمی برای ادامه راه پروژه باشگاهشان باشد؛ از همین رو آن‌ها انگیزه بسیار زیادی برای غلبه بر لیورپول دارند.

از طرفی، چلسی کار سختی برای کسب سهمیه اروپایی از طریق رقابت‌های لیگ دارد و قهرمانی در جام اتحادیه، جواز حضور در مسابقات لیگ اروپای فصل آینده را با آن‌ها تقدیم می‌کند.

اما لیورپول هم حریف ساده‌ای نیست. در آخرین تقابل دو تیم، قرمزهای مرسی ساید با 4 گل چلسی را در هم کوبیدند. آن‌ها صدرنشین لیگ برتر انگلیس هم هستند و بالاتر از منچسترسیتی و آرسنال در رتبه نخست جدول رده‌بندی قرار دارند. 

بازیکنان لیورپول هم انگیزه زیادی برای به کسب این جام دارند. یورگن کلوپ که باید گفت یکی از بهترین سرمربیان تاریخ لیورپول است، در پایان فصل از جمع قرمزها جدا می‌شود و همین موضوع باعث شده تا بازیکنان تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا به بهترین شکل ممکن کلوپ را بدرقه کنند.

مدیران باشگاه لیورپول در این هفته‌ها مشغول انتخاب سرمربی بعدی تیمشان هستند، اما قهرمانی در جام اتحادیه نیز برایشان حائز اهمیت است. این قهرمانی می‌تواند روحیه مضاعفی باشد برای رقابت در لیگ برتر انگلیس و لیگ اروپا.

نکته نگران‌کننده برای هواداران چلسی، این است که آن‌ها از ماه مارس سال 2021 موفق نشدند لیورپول را شکست دهند. هرچند باید اشاره کرد لیورپول هم در این مدت تنها یک برد در وقت قانونی به دست آورد و دیگر بازی‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسید.

ترکیب احتمالی لیورپول:

گلر: آلیسون بکر

مدافعین: کانر بردلی، کوناته، فن دایک و رابرتسون

هافبک‌ها: واتارو اندو، الکسیس مک آلیستر، هاروی الیون و رایان گراونبرخ

مهاجمین: کودی خاکپو و لوییز دیاز

ترکیب احتمالی چلسی:

گلر: پتروویچ

مدافعین: مالو گوستو، اکسل دیساسی، کولویل و چیلول

هافبک‌ها: کایسدو، انزو فرناندز و گلگر

مهاجمین: کول پالمر، رحیم استرلینگ و نیکلاس جکسون

داور مسابقه: کریس کاوانا

ورزشگاه: ومبلی

ساعت آغاز بازی: 18:30 به وقت ایران

1428