کلیشه برعکسِ ساحلی‌بازان؛ ایران که کامبک می‌زدی همه عمر!

کلیشه برعکسِ ساحلی‌بازان؛ ایران که کامبک می‌زدی همه عمر!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست مقابل برزیل از رسیدن به فینال جام جهانی باز ماند. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شب گذشته در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2024 دوبی با نتیجه 3 بر دو مغلوب تیم ملی برزیل شد و از رسیدن به فینال رقابت‌ها باز ماند.

این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی ایران ابتدا با دو گل از حریف قدرتمند پیش افتاده بود و فرصت خوبی داشت تا با حفظ این فاصله دو گله بتواند با فینال رقابت‌ها برسد و شانس خودش را برای قهرمانی آزمایش کند. 

اما در 12 دقیقه دوم یک گل دریافت کرد و فاصله دو تیم به یک گل رسید. در 12 دقیقه آخر برزیل یک گل زد و بازی را مساوی کرد. کمتر از یک دقیقه به پایان این تایم باقی مانده بود و همه فکر می‌کردند بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی خواهد رفت.

اما برزیل در فاصله 41 ثانیه مانده به پایان مسابقه توانست گل سوم را بزند و در میان ناباوری بهت ایرانی‌ها بازی را ببرد. در دیگر بازی نیمه نهایی هم ایتالیا موفق شد در ضربات پنالتی بلاروس را ببرد و به فینال برسد.

نکته عجیب برای تیم ملی ایران در این مسابقه روند غیر معمولی بود که در مسابقه گذشت. ایران در دو مسابقه از 3 مسابقه مرحله گروهی و در بازی مرحله یک چهارم مقابل امارات ابتدا از حریف عقب افتاد و بعد توانست کامبک بزند و بازی را ببرد.

در مسابقه اول مرحله گروهی ابتدا 3 گل از اسپانیا دریافت کرد اما توانست 6 بر 5 جلو بیفتد و با دریافت گل در لحظات آخر وارد ضربات پنالتی شد و در این ضربات توانست به پیروزی برسد.

در بازی سوم گروهی مقابل تاهیتی هم ابتدا ایران با دو گل از حریف عقب افتاد اما سوت پایان بازی که به صدا درآمد ایران با نتیجه 5 بر 3 پیروز شده بود. این پیروزی باعث شد ایران به عنوان صدرنشین از گروهش صعود کند.

در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل امارات هم ابتدا این تیم میزبان بود که توانست با یک گل پیش بیفتد. اما ایران در این مسابقه که بسیار سخت و حساس شده بود کامبک زد و با نتیجه دو برد پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

در بازی با برزیل اما این روند کاملا برعکس طی شد. ابتدا تیم ملی ایران با دو گل پیش افتاد و هوادارانش را از کسب پیروزی و رسیدن به فینال تا حد زیادی مطمئن کرد. اما برزیلی‌های قدرتمند و باتجربه‌ توانستند 3 گل بزنند و با یک کامبک استثنایی، ضمن پیروزی بر ایران به فینال مسابقات هم برسند.

حقیقت این است که نمی‌شود به خاطر شکست مقابل برزیل به تیم ملی ایران خرده گرفت. برزیل بدون هیچ تردیدی بهترین تیم ساحلی دنیاست. آنها هر 3 بازی مرحله گروهی‌شان را برده بودند و در بازی با ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی هم با اقتدار با اختلاف 4 گل پیروز شدند.

اما همین تیم که با 5 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی در همه ادوار جام جهانی پرافتخارترین تیم جهان است برای پیروز شدن مقابل ایران زجر زیادی کشید.

شادی مارکو اوکتاویو سرمربی برزیل بعد از هر 3 گل این تیم و شادی بازیکنان این تیم به ویژه بعد از گل‌های دوم و سوم نشان می‌داد که قدرتمندترین تیم جهان برای فرار از شکست و پیروزی مقابل ایران چه فشاری را تحمل کرده است! 

1359