هفته عجیب داوری در لیگ فوتبال زنان؛ همه شاکی هستند

هفته عجیب داوری در لیگ فوتبال زنان؛ همه شاکی هستند

پایگاه خبری فوتبالی- هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال زنان در حالی روز جمعه برگزار شد که اشتباهات داوری و اعتراضات به آن از هر اتفاقی بیشتر به چشم می خورد.

به گزارش فوتبالی، هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال زنان روز جمعه برگزار شد اما اعتراضات به داوری در این هفته به اوج خود رسید.

شهرداری سیرجان - خاتون بم؛ یک سوت اشتباه و یک حسرت بزرگحساس ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال زنان بین شهرداری سیرجان و خاتون بم برگزار شد. دیداری که تا ده دقیقه پایانی اتفاق خاص داوری نداشت. این دیدار در حالی که یک بر یک دنبال می شد با گل ثنا صادقی دو بر یک به سود سیرجانی ها شد. گلی که قبلش کمک داور پرچمی به نشانه خطا زد اما داور که نزدیک به صحنه بود ادامه بازی داد تا پس از گل خاتونی ها به شدت اعتراض کنند. چند دقیقه بعد از این گل، مرضیه نیکخواه بازیکن شهرداری سیرجان در درگیری با بازیکن خاتون از سوی سلطنت نوروزی داور میدان اخراج شد تا شاگردان مریم ایراندوست لحظات پایانی را در حالی که دو بر یک پیش بودند ده نفره ادامه دهند. اما گل مهم ترین صحنه بازی در دقایق آخر بازی اتفاق افتاد. بازیکنان خاتون توپ را به سمت دروازه شهرداری سیرجان ارسال کردند و در حالی که توپ به نظر به شانه ملیکا متولی برخورد کرده است اما داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد تا بمی ها گل تساوی را توسط زهرا قنبری از روی نقطه پنالتی به ثمر برسانند تا مریم ایراندوست که در آستانه یک برد بزرگ بود داوران را به خدا بسپارد.

کانی کردستان - ملوان انزلی؛ فقط ۴ دقیقه وقت اضافه؟ تیم را بیرون بکشیکی از جنجالی ترین بازی های هفته در سنندج بین کانی و ملوان انجام شد. ملوانی ها برای دور نشدن از صدر و کانی هم برای فرار از قعر به شدت به سه امتیاز بازی نیاز داشتند. این دیدار پر از حواشی داوری بود به طوری که هر دو تیم به داور مسابقه که زهرا رییسی بود اعتراض داشتند. کردستانی ها به کارت های زیادی که داور به بازیکنانشان داده است معترضند به طوری که نجمه رینالی بازیکن این تیم و فاطمه صادقی مربی این تیم از داور مسابقه کارت قرمز گرفتند. هرچند که پس از اخراج در کنار نیمکت باقی ماندند تا با اعتراض ملوانی ها همراه شود. در ادامه بازی در حالی که غزاله بنی طالبی مدافع کانی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید، ملوانی ها به هند این بازیکن به شدت اعتراض داشتند. این بازی که توقف های زیادی داشت، از طرف داور فقط ۴ دقیقه وقت تلف شده اعلام شد تا ملوانی ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و تیم را بیرون بکشد. لحظاتی بعد با وساطت داوران ۴ دقیقه دیگر هم به وقت های تلف شده اضافه شد تا ملوانی ها به زمین بازگردند. در همین حین بازیکن ملوان در محوطه سرنگون شد تا داور پنالتی اعلام کند و این بار کردستانی ها تیم را بیرون بکشند. این پنالتی هم گل شد تا ملوان دو بر یک پیروز شود.

پیکان تهران - نماینده البرز؛ این خطاها اخراج ندارد؟پیکان و نماینده البرز دو‌ تیم میانه جدولی بودند که دیروز به مصاف هم رفتند. البرزی ها اعتقاد دارند آیسان رضایی تا دقیقه ده باید دو بار اخراج می شد اما داور مشخص نیست چرا این کار را نکرد. همچنین البرزی ها گل پیکان را هم مشکوک به آفساید می دانند و از سوت های زیاد داور به شدت شاکی هستند. این دیدار را پیکان با یک گل به سود خود پایان داد.

پالایش گاز ایلام - فرا ایساتیس فارس؛ کمک داور آفساید ها را بگیرپالایش گاز ایلام و فرا ایساتیس فارس دیروز در ایلام به مصاف هم رفتند. دو‌ تیم به شدت از بی تفاوتی داور در تصمیم هایش گله مند بودند و اعتراض شدیدی به کمک داور داشتند به طوری که هیچ آفسایدی را نگرفته است. یکی از گل های پالایش ایلام هم تقریبا مشخص است که آفساید است اما باز هم کمک داور نگرفته است تا صدای مربیان فرا ایساتیس در بیاید. این دیدار در پایان با نتیجه ۴-۲ به سود پالایش گاز خاتمه یافت.

در این فصل قضاوت های داوران به شدت مورد اعتراض مربیان و بازیکنان بوده است و هرچه به آخر نزدیک تر می شویم اعتراضات هم بیشتر می شود. مشخص نیست کمیته داوران چه برنامه ای برای داوران دارد اما چیزی که مشخص است، داوران می توانند تکلیف قهرمان یا سقوط کننده ها را مشخص کنند.

6001