حکم حبس ابد بازیکن سابق اورتون صادر شد!

حکم حبس ابد بازیکن سابق اورتون صادر شد!

پایگاه خبری فوتبالی – لی تای، ستاره سابق باشگاه اورتون، به دلیل فساد مالی در چین، وطن خود، با حکم حبس ابد مواجه شده است.

به گزارش فوتبالی، لی که در ابتدا به طور قرضی به اورتون پیوسته بود، موفق شد تا طی سال‌های 2002 تا 2006، در مجموع 40 بار برای این تیم به میدان برود. لی 46 ساله که بین سال‌های 2019 تا 2021 هدایت تیم ملی چین را برعهده داشته است، مدتی را نیز در تیم شفیلد یونایتد سپری کرد اما تنها یک بار با لباس این تیم در زمین فوتبال حضور پیدا کرد. بر اساس گزارش‌های رسیده از چین، در میان سرکوب شدید فساد مالی در فوتبال توسط کشور چین، لی تای باید باقی عمرش را پشت میله‌های زندان طی کند.

تنها یک سال پس از ترک هدایت تیم ملی فوتبال چین توسط لی، او توسط دادستانی عمومی این کشور به قبول کردن و پیشنهاد دادن رشوه متهم شد. او پس از آن در یک اعتراف تلویزیونی اقرار کرد که برای در دست گرفتن هدایت تیم ملی کشورش، 330 هزار پوند را به عنوان رشوه پرداخت کرده است. این بازیکن سابق که در پست هافبک دفاعی ایفای نقش می‌کرد، همچنین یک رسوایی دیگر را فاش کرد که طی آن، برای صعود تیم ‌های باشگاهی سابقش در چین، در تبانی های مختلف نقش داشته است.

2102