امیدواری رییس بارسلونا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

امیدواری رییس بارسلونا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

پایگاه خبری فوتبالی- خوان لاپورتا از زمان بازگشت دوباره به باشگاه بارسلونا، سعی داشته تا همزمان با بهبود وضعیت اقتصادی، تیمی رقابتی و مدعی برای کاتالان‌ها بسازد.

به گزارش فوتبالی، در چند فصل اخیر، بارسلونا از محدودیت‌ها و مشکلات مالی آسیب دیده. هزینه‌های هنگفتی که تیم مدیریتی سابق انجام دادند، همچنان برای بلوگرانا دردسرساز است و بارسایی‌ها نمی‌توانند مثل سابق در بازار نقل و انتقالات فعالیت کنند. اما خوان لاپورتا، با وجود تمام این مشکلات، سعی دارد تا تیمی بسازد که در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشد.

او در تابستان 2022، با فعال‌سازی اهرم‌های اقتصادی چند خرید مهم انجام داد که در نهایت به قهرمانی بارسلونا در لالیگا منجر شد. آبی و اناری‌ها در حالی این قهرمانی را جشن می‌گرفتند که در سه فصل قبلی، همواره در این زمینه ناکام بودند.

حالا خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا اعتقاد دارد که آنها می‌توانند در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان قهرمانی دست یابند. این در حالی است که نتایج این فصل بارسا باعث سرافکندگی هواداران شده و عده زیادی از آن‌ها امید چندانی به ادامه فصل ندارند.

بارسلونا در جدول لالیگا 8 امتیاز از رئال مادرید عقب‌تر است و از رقابت‌های جام حذفی و سوپرکاپ اسپانیا هم کنار رفته. به نوعی باید گفت لیگ قهرمانان، آخرین شانس ژاوی برای کسب جام در آخرین فصل حضورش در بارسلونا است.

بارسلونا با این‌که در دو فصل اخیر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شده بود، اما در این فصل توانست به دور حذفی راه پیدا کند و در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی، یک تساوی ارزشمند در خانه ناپولی به دست آورد. کاتالان‌ها امیدوار هستند تا در بازی برگشت در ورزشگاه المپیک مونتجوییک، در حضور هواداران خود کار ناپولی را تمام کنند و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

حالا خوان لاپورتا در مصاحبه با نشریه کاتالونیایی موندو دپورتیوو گفته است: «ما برای سرگرمی به رقابت نمی‌پردازیم، بلکه امید داریم قهرمان لیگ قهرمانان شویم و برای آن می‌جنگیم.»

او در ادامه اضافه کرد: «همه چیز ممکن است. من از هواداران می‌خواهم در کنار تیم باشند. اگر بازیکنان و کادر فنی انگیزه هواداران را ببینند، هرگز تسلیم نمی‌شوند و تا آخرین لحظه برای رسیدن به پیروزی تلاش می‌کنند.»

بارسلونا باید دو هفته دیگر، در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف ناپولی برود.

1428