اعتراض ملایم علیپور؛ حضور در تیم ملی کمترین حق من بود

اعتراض ملایم علیپور؛ حضور در تیم ملی کمترین حق من بود

پایگاه خبری فوتبالی – مهاجم باشگاه ژیل ویسنته از این که فرصت زیادی در تیم ملی به او داده نشده ناراحت است.

به گزارش فوتبالی، علی علیپور مهاجم فعلی باشگاه ژیل ویسنته پرتغال و مهاجم اسبق پرسپولیس و راه‌آهن بعد از یک مصدومیت طولانی بازگشته است و به نظر می‌رسد وضعیت بدنی و روحی خوبی هم دارد. برای همین هم انتظار دارد کادر فنی تیم ملی به او فرصت و زمان بدهد.

نکته عجیب درباره علی علیپور این است که او علیرغم سابقه خوبی که در پرسپولیس داشته فرصت زیادی برای بازی در تیم ملی پیدا نکرده است. در کارنامه او فقط 3 بازی ملی دیده می‌شود که هر 3 هم دوستانه بوده است. 

باز هم نکته جالب درباره او این است که در زمان حضور 3 سرمربی خارجی روی نیمکت تیم ملی یعنی کارلوس کی‌روش، مارک ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده است.

اما او معتقد است سزاوار بازی‌های بیشتری برای تیم ملی بوده است. علیپور ساعتی پیش در یک گفت‌وگوی تلفنی ابتدا درباره نمایش تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 صحبت کرد. 

علیپور گفت: «بازی‌های تیم ملی را دنبال می‌کردم. در بازی با قطر بدشانسی گریبانگیر تیم ملی شد وگرنه از نظر آمار و عملکرد کلی تیم خوب بود. اما بعضی اوقات شرایط یاری نمی‌کند. همه چیز برای قهرمانی آماده بود اما این اتفاق رخ نداد. الان مهم این است که ما نگاه‌مان به آینده باشد.» 

علیپور درباره این که در طول تورنمنت با بچه‌های تیم ملی در ارتباط بوده است یا نه گفت: «با بچه‌های تیم ملی در این مدت در ارتباط نبودم. به شخصه دوست نداشتم فکر بچه‌ها از تورنمنت جدا بشود و تمرکزشان به هم بخورد.»

اما وقتی بحث به پروسه جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی رسید سفره دل این مهاجم باز شد. مجری برنامه از علیپور پرسید: «قطعا شنیده‌ای که قرار است پروسه جوانگرایی در تیم ملی ایران شروع شود. آیا برای خودت جایگاهی در تیم ملی برای آینده نزدیک متصور هستی؟»

علیپور گفت: «صددرصد. من اول یک صحبت کلی دارم. من در این مصدومیت بدشانسی داشتم. اما اگر درهای تیم ملی به روی همه باز است من هم از این قاعده مستثنی نیستم. این کمترین حق من است که در تیم ملی کشورم باشم و با پیراهن این تیم بازی کنم. از آنجا که آقای قلعه‌نویی عزیز این فرصت را به همه داده است که خودشان را نشان بدهند من به این فرصت نگاه می‌کنم. شما ببینید من از زمانی که در پرسپولیس بودم چه آمارهایی به جا گذاشتم. قبول دارم که در مقاطعی افت هم کرده‌ام. مثلا سال اولی که من به ماریتیمو پیوستم. ولی در سال دوم اوضاع فرق کرد. خودتان می‌دانید که لیگ برتر پرتغال جزو پنج یا شش لیگ معتبر اروپاست. من در سال دوم حضورم در ماریتیمو 9 گل زدم و دو پاس گل داشتم اما متاسفانه نگاه درستی روی من وجود نداشت. اصلا من با همان عملکرد سال دوم، پیشنهاد ژیل ویسنته را گرفتم و به این تیم آمدم. در اولین فصلی هم که در این تیم بودم نسبت دقایق حضورم در زمین آمار خوبی داشتم. 4 گل زدم. دو پاس گل دادم و یک پنالتی هم گرفتم. آن هم در 780 دقیقه. برای بار دوم می‌خواهم این موضوع را بگویم. من قبل از شروع جام جهانی ایمیل رسمی از فدراسیون فوتبال داشتم که در اردوی جام جهانی حضور داشته باشم. اما قبل از این که اردو شروع شود نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد گفتند که در اردو نخواهم بود! فشار روحی که از این قضیه روی من به وجود آمد باعث شد مصدوم شوم. همه این اتفاقات گذشت و من الان با بهترین وضعیت روحی و جسمی اینجا هستم. من صددرصد انتظار دارم به تیم ملی دعوت شوم.» 

مجری برنامه از علیپور پرسید: «از اعضای کادر فنی تیم ملی کسی با شما تماس گرفته است؟»

علیپور جواب داد: «متاسفانه نه. البته صحبت من کلی بود. مخاطب خاصی نداشتم. دوست داشتم این صحبت‌ها را بکنم. من از 5 سال و نیمی که در پرسپولیس بودم فقط دو فصل و نیم نتوانستم انتظارات را برآورده کنم. اما بعد از آن هم قهرمانی داشتم هم آقای گلی. من یک بار زمان آقای کی‌روش، یک بار زمان آقای ویلموتس و یک بار زمان آقای اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شدم. اما توقعم بیشتر بود.»

1359