دلایل شکست ایران مقابل قطر از نگاه مربی تیم ملی

دلایل شکست ایران مقابل قطر از نگاه مربی تیم ملی

پایگاه خبری فوتبالی- حمید مطهری معتقد است ملی‌پوشان ایران پس از پیروزی مقابل ژاپن، فکر می‌کردند کار آسانی مقابل قطر دارند و عنابی‌پوشان را دست کم گرفته بودند.

به گزارش فوتبالی، عوامل متعددی دست به دست هم داد تا تیم ملی با شکست ناباورانه مقابل قطر از جام ملت‌ها خداحافظی کند و حسرت قهرمانی در آسیا همچنان ماندگار باشد.

در خصوص دلایل باخت تیم ملی در بازی نیمه نهایی، عوامل مختلفی مطرح شده که از جمله آن می‌توان به ایرادات دفاعی، عدم مهار اکرم عفیف، تعویض‌های نادرست و غیره اشاره کرد؛ اما یکی از دلایلی که توسط برخی از کارشناسان هم به آن اشاره شد، غرور بازیکنان پس از پیروزی ستودنی مقابل ژاپن بود که باعث شد ملی‌پوشان قطر را دست کم بگیرند و خود را از پیش فینالیست جام ملت‌ها به حساب آورند.

نکته‌ای که توسط حمید مطهری هم به آن اشاره شده و دستیار قلعه‌نویی در گفت و گویی که امروز انجام داده، دلایل باخت تیم ملی مقابل قطر را اینطور توضیح می‌دهد: «در بازی مقابل ژاپن و برد ارزشمند مقابل این تیم بازیکنان ما تمرکز کافی داشتند، ولی آن‌ها پس از این برد تصور می‌کردند به راحتی می‌توانند قطر را شکست دهند. وقتی گل اول را  به قطر زدیم خیال‌شان راحت شد که در فینال خواهند بود. به اعتقاد من بازیکنان ما قطر را دست‌کم گرفته بودند. زمانی هم که گل خوردیم باور این مسئله برای آنها مشکل بود.»

مطهری همچنین درباره عملکرد ضعیف طارمی اینطور توضیح می‌دهد: «در خصوص طارمی باید بپذیریم که علیرغم شایستگی و توانمند بودن وی در روز مسابقه با  قطر، روز او نبود. در این رابطه شاید من مربی هم مقصر باشم. در هر حال توقع افکار عمومی از طارمی فشار زیادی به این بازیکن توانمند وارد کرده بود.»

7474