کابوس پنالتی برای جهانبخش در رم؛ خاطره خوب ژاپن خراب شد!

کابوس پنالتی برای جهانبخش در رم؛ خاطره خوب ژاپن خراب شد!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم آ اس رم ایتالیا موفق شد در ضربات پنالتی از سد تیم فاینورد هلند بگذرد و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا برسد.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 23:30 دیشب بازی برگشت دو تیم آ اس رم و فاینورد در مرحله پلی آف حذفی لیگ اروپا آغاز شد و تیم رم موفق شد در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.

بازی رفت دو تیم در هلند با تساوی یک بر یک تمام شده بود. بازی برگشت هم در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دو تیم در وقت‌های اضافی هم نتوانستند نتیجه را تغییر بدهند و به همین دلیل بازی به ضربات پنالتی کشید.

در تیم رم سردار آزمون اصلا فرصت بازی کردن پیدا نکرد. اما لژیونر ایرانیِ تیم مقابل یعنی علیرضا جهانبخش در دقیقه 120 به زمین آمد. کاملا روشن بود که آرنه اشلات سرمربی فاینود، جهانبخش را برای زدن پنالتی به زمین فرستاده است.

پنالتی اول هر دو تیم گل شد. لوکاکو پنالتی دوم رم را خراب کرد و پشت سر او داوید هانکو بازیکن اسلواک فاینورد هم پنالتی خودش را از دست داد. کریستانته برای زدن پنالتی سوم رم پشت توپ ایستاد و پنالتی‌اش را گل کرد.

علیرضا جهانبخش در این شرایط سخت روحی رفت تا پنالتی سوم فاینورد را بزند. رمی‌ها در این لحظات از نظر روحی وضعیت بهتری داشتند. جهانبخش ضربه‌اش را با ارتفاع کمی به سمت راست دروازه‌بان زد اما اسویلار دروازه‌بان رم با واکنشی خوب ضربه جهانبخش را مهار کرد! 

بعد از این اتفاق هم رمی‌ها هر دو پنالتی خودشان را گل کردند و به این ترتیب پنالتی چهارم فاینورد که توسط هارتمن زده شد نتوانست از حذف فاینورد جلوگیری کند. 

علیرضا جهانبخش روز چهاردهم بهمن در جریان بازی ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا توانست در وقت‌های تلف شده گل دوم ایران را از روی نقطه پنالتی بزند و ایران به مرحله بعدی برساند.

جهانبخش پنالتی‌اش در مقابل رم را هم دقیقا به همان نقطه‌ای زد که در بازی ایران و ژاپن زده بود. اما این بار دروازه‌بان حریف دستش را خواند و اجازه نداد ضربه وینگر ایرانی تبدیل به گل شود.

نکته جالب این بود که سردار که در تمام مدت بازی روی نیمکت رم نشسته بود پس از پایان ضربات پنالتی به سراغ جهانبخش رفت و او به خاطر خراب کردن پنالتی‌اش دلداری داد. در نهایت هم او را در آغوش گرفت و با خودش به بیرون زمین برد.

1359