الهلال 3 - سپاهان یک| با همکاری سیاوش یزدانی و وی ای آر؛ خداحافظی تلخ سپاهان با لیگ قهرمانان آسیا

الهلال 3 - سپاهان یک| با همکاری سیاوش یزدانی و وی ای آر؛ خداحافظی تلخ سپاهان با لیگ قهرمانان آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار برگشت تیم‌های الهلال و سپاهان با برتری سه بر یک آبی‌های ریاض به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین تیم‌های الهلال عربستان و سپاهان ایران، از ساعت 21:30 امروز به وقت ایران در ورزشگاه کینگدام آرنا شهر ریاض برگزار شد.

سپاهان که در بازی رفت با نتیجه 3-1 در ورزشگاه نقش جهان شکست خورده بود، در این بازی نیاز مبرم به گلزنی داشت و لذا شاگردان مورایس بازی را تهاجمی آغاز کردند، اما تلاش سپاهانی‌ها در نیمه اول به نتیجه نرسید و دو تیم در پایان 45 دقیقه با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، فرشاد احمدزاده در دقیقه 54 گلزنی کرد تا سپاهان یک بر صفر جلو بیفتد و نور امید در دل هواداران روشن شود.

اما اخراج سیاوش یزدانی در دقیقه 71، باعث شد سپاهان در حساس‌ترین دقایق بازی ده نفره شود و صعود دست نیافتنی‌تر از پیش به نظر برسد.

در حالی که سپاهان مهره دفاعی خود را از دست داده بود و شیرازه تیم از هم پاشیده بود، آبی‌پوشان الهلال از فرصت استفاده کردند و سه بار متوالی توسط سالم الدوساری، روبن نِوِس و الکساندر میتروویچ دروازه سپاهان را باز کردند.

این دیدار در پایان با برتری 3-1 الهلال به پایان رسید تا نتیجه‌ای درست مانند دیدار رفت رقم بخورد و نماینده ایران در مجموع رفت و برگشت با نتیجه 6-2 شکست خورد تا از رقابت‌های آسیایی کنار برود و الهلال به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال - سپاهان 

پنج‌شنبه ۳ اسفند ساعت ۲۱:۳۰

ورزشگاه کینگدام آره‌نا ریاض

ترکیب الهلال

حسان تمبکتی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی، مالکوم، روبن نِوِس، محمد کانو، سالم الدوسری، الکساندر میتروویچ، یاسین بونو، سعود عبدالحمید، میشاییل دلگادو

سرمربی: ژرژ ژسوس

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، برایان دابو، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، امید نورافکن، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، رامین رضاییان، علی اصغر اعرابی، شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

شرح گل

الهلال صفر – سپاهان یک (دقیقه 54؛ فرشاد احمدزاده): یک ارسال به سمت چپ نصیب میلاد زکی پور شد. این بازیکن نیز توپ را به اعرابی سپرد که ارسال او در تیر دوم با ضربه سر رامین رضاییان همراه شد و فرشاد احمدزاده مقابل دروازه خالی توانست توپ را به تور چسبانده و سپاهان را پیش بیندازد.

گل اول سپاهان به الهلال

الهلال یک – سپاهان یک (دقیقه 76؛ سالم الدوسری): پاس علی البلیهی به سالم الدوسری رسید و این بازیکن با یک چرخش تماشایی وارد محوطه جریمه شد و ضربه بغل پا و فنی او پس از برخورد به دست نیازمند وارد دروازه شد.

گل اول الهلال به سپاهان

الهلال 2 – سپاهان یک (دقیقه 82؛ روبن نوس): ارسال میشائیل به روی دروازه و پاس میتروویچ به مالکوم رسید که شوت او را ابتدا نورافکن و سپس زکی پور دور کردند که روبن نوس از پشت محوطه جریمه با یک شوت تماشایی و روی پا، دروازه سپاهان را باز کرد.

گل دوم الهلال به سپاهان

الهلال 3 – سپاهان یک (دقیقه 7+90؛ الکساندر میتروویچ): ابتدا شوت سالم الدوسری را پیام نیازمند دفع کرد و توپ در برگشت به سعود عبدالحمید رسید و این بازیکن نیز با یک کاتبک ساده، توپ را به میتروویچ سپرد و مهاجم صربستانی کار سختی برای باز کردن دروازه سپاهان نداشت.

گل سوم الهلال به سپاهان

کارت قرمز

سیاوش یزدانی (71)

لحظات حساس

دقیقه2: روی اشتباه محمد کنو، فرشاد احمدزاده با یک ضربه فنی بعل پا قصد داشت دروازه میزبان را باز کند که توپ او با برخورد به روبن نوس راهی کرنر شد.

دقیقه 6: شهریار مغانلو پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شلیک فنی و دیدنی او به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 12:  ارسال دیدنی رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه عجیب و غریب فرشاد احمدزاده به بیرون رفت.

دقیقه 15: ارسال روبن نوس حوالی نقطه پنالتی به الکساندر میتروویچ رسید که ضربه سر او را پیام نیازمند دفع کرد و در برگشت نیز شوت حسان تمبکتی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18: ارسال بلند سعود عبدالحمید از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر میتروویچ همراه شد که توپ او از نیازمند عبور کرد ولی یزدانی توپ را از روی خط برگشت داد و مانع از گلزنی حریف شد.

دقیقه 22: شوت روی پای میتروویچ را نیازمند به راحتی مهار کرد.

دقیقه 24: اعرابی از سمت چپ با یک فرار تند و تیز صاحب موقعیت خوبی شد که ضربه او به شکل خطرناکی و با فاصله کم از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 27: ارسال بازیکنان الهلال به روی دروازه در تیر دوم به محمد کنو رسید که شوت روی پای او به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 31: پرتاب اوت بلند آریا یوسفی به روی دروازه با ضربه سر مغانلو به فرشاد احمدزاده رسید و این بازیکن موفق شد دروازه حریف را باز کند ولی این گل به دلیل آفساید رد شد.

دقیقه 37: روی پاس طلایی میتروویچ، توپ به میشائیل دلگادو رسید که ضربه این بازیکن با فاصله بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 40: میتروویچ باز هم در باز کردن دروازه سپاهان بدشانس بود. ضربه او در آستانه ورود به دروازه توسط آریا یوسفی از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه 43: ارسال دیدنی رامین رضاییان در تیر دوم به مغانلو رسید که ضربه سر تماشایی او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45: شوت فنی و بغل پای مالکوم را نیازمند مهار کرد.

دقیقه 51: شوت راه دور آریا یوسفی را یاسین بونو مهار کرد.

دقیقه 62: ارسال آریا یوسفی در پشت محوطه جریمه به مغانلو رسید و او تصمیم گرفت با ضربه سر دروازه الهلال را تهدید کند که توپ او به بیرون رفت.

دقیقه 71: روی اشتباه آریا یوسفی، مالکوم با فراری تند و تیز به سمت دروازه سپاهان پیش رفت که با خطای یزدانی سرنگون شد. داور ابتدا به مدافع سپاهان کارت زرد داد و سپس با مراجعه به VAR، یزدانی را اخراج کرد.

دقیقه 2+90: یک ارسال از سمت راست به میتروویچ رسید و او نیز توپ را برای مالکوم کاشت که ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

7474