گزینه سابق سرمربیگری تیم ملی ایران درگذشت

گزینه سابق سرمربیگری تیم ملی ایران درگذشت

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه پی اس جی روز پنجشنبه درگذشت آرتور جرج مربی سابق این تیم را در سن 78 سالگی اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، جرج که به مدتی طولانی دچار بیماری بوده، تجربه هدایت بنفیکا و پورتو را هم داشته است. باشگاه پی اس جی در بیانیه خود نوشته است:" با غمی عمیق و تسلیت به خانواده آرتور جرج براگا ده ملو تیکشیرا باید خبر درگذشت او در امروز صبح در لیسبون پس از مدت زیادی ابتلا به بیماری را تایید کنیم. آرام و احاطه شده در کنار عزیزانت بخواب."

مهاجم اسبق پورتو، بنفیکا و بلننسس به تازگی 78  ساله شده بود. وی در بیش از چهار دهه مربیگری خود در تیم های مختلفی نظیر پی اس جی، پورتو، ماترا راسینگ، بنفیکا، تیم ملی پرتغال، تیم ملی عربستان، النصر، الهلال، تیم ملی روسیه و تیم ملی کامرون فعالیت کرده بود.  بزرگترین موفقیت مربیگری او به سال 1987 برمی گردد که با پورتو پس از غلبه بر بایرن مونیخ در فینال، به قهرمانی جام باشگاه های اروپا دست پیدا کرد. 

نکته جالب در مورد آرتور جرج این است که وی در سال 1386 به گزینه اصلی هدایت تیم ملی ایران تبدیل شده بود و حتی برخی رسانه ها در دی ماه همان سال، او را رسما به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کردند! جرج قرار بود که هدایت تیم ملی ایران را در مسابقات راهیابی به جام جهانی 2010 به عهده بگیرد که در نهایت این اتفاق رخ نداد.

4125