به بهانه اعلام حکم دنی آلوز؛ کدام ستارگان تاریخ فوتبال به زندان رفتند؟

به بهانه اعلام حکم دنی آلوز؛ کدام ستارگان تاریخ فوتبال به زندان رفتند؟

پایگاه خبری فوتبالی - دنی آلوز دفاع راست اسبق بارسلونا به اتهام خشونت جنسی علیه یک زن، به چهار سال و شش ماه حبس محکوم شد اما او اولین فوتبالیست تاریخ نیست که با حکم زندان مواجه می شود. در این گزارش 

به گزارش فوتبالی، برخی از بازیکنان تاریخ فوتبال که با حکم حبس مواجه شدند و به زندان رفتند را مرور می کنیم. در این گزارش به بازیکنانی که بدون حکم، مدتی را در زندان بودند (نظیر رونالدینیو، بنزما و ...) اشاره ای نشده است.

روبن سمدو: به اتهام اقدام به قتل، تهدید، صدمه زدن، بازداشت غیرقانونی، حمل اسلحه، سرقت خشونت آمیز و خشونت علیه یک فرد در  در والنسیا در سال 2018 بازداشت شد. بازیکن سابق ویارئال به پنج سال حبس محکوم شد که حکم جایگزین برای او هشت سال اخراج از اسپانیا بود.

وینیسیوس رودریگز بورژس: بازیکن  سابق بایرن مونیخ به علت آتش زدن عمدی خانه خودش به سه سال و 9 ماه حبس محکوم شد.

پدراگ استانکویچ: بازیکن سابق هرکولس در سال 2009 به اتهام قاچاق مواد مخدر به زندان رفت و در سال 2015 به 9 سال حبس محکوم شد. 

خوزه امیلیو دیز میر ملقب به "چوچی" : بازیکن سابق بیلبائو و هرکولس در سال 2009 به اتهام قاچاق مواد مخدر وارد زندان شد و در سال 2015 نیز حکم 9 سال حبس او تایید شد. کارلوس دلاوگا  بازیکن سابق رایو وایکانو در این پرونده تبرئه شد. 

ادموندو: بازیکن سابق فیورنتینا، ناپولی، واسکوداگاما و تیم ملی برزیل به علت قتل غیرعمد به چهار سال حبس محکوم شد. البته او فقط یک روز در حبس بود و با عفو مواجه شد. 

رنه هیگوییتا:  دروازه بان اسبق تیم ملی کلمبیا در سال 1991 به اتهام آدمربایی و سرقت دختر یکی از دوستانش به هفت ماه حبس محکوم شد. وی رابطه نزدیکی با پابلو اسکوبار یکی از بزرگترین قاچاقچی های تاریخ داشت. 

خوان کاستانیو کی روش: خوانله به علت خشونت علیه همسر سابقش به سه سال حبس محکوم شد. وی در تیم های ینظیر گیخون، تنه ریف و ساراگوسا بازی کرده بود و به تیم ملی اسپانیا نیز راه یافته بود. 

عمر "گاتو" اورتیز: دروازه بان مکزیکی سابق مونتری، سلایا و چیاپاس با کارتل مواد مخدر در مکزیک در ارتباط بود و در سال 2012 به اتهام مشارکت در آدمربایی بازداشت شد. وی در زمان بازداشت خود به علت دوپینگ محروم شده بود. 

فردی رینکون: بازیکن کلمبیایی سابق رئال مادرید و کورینتیانس به اتهام قاچاق مواد مخدر به مدت 123 روز در زندانی در سائوپائولو در حبس قرار داشت. دولت پاناما نیز به علت پولشویی درخواست استرداد او را داده بود. 

توماس رنینونس: بازیکن سابق اتلتیکو و تیم ملی اسپانیا به اتهام کلاهبرداری در زمینه فروش املاک در منطقه ماربیا به مدت 9 ماه به زندان رفت. 

تونی ویرلس: بازیکن فرانسوی سابق المپیک لیون، بوردو، لانس و اندرلخت به اتهام اقدام به قتل در یک تیراندازی در شهر نانسی به مدت پنج ماه به زندان رفت. 

4125