نگرانی ستاره سابق بارسلونا برای بازیکنان جوان بلوگرانا

نگرانی ستاره سابق بارسلونا برای بازیکنان جوان بلوگرانا

پایگاه خبری فوتبالی- سسک فابرگاس، ستاره سابق بارسلونا اعتقاد دارد بازیکنانی همچون یامال و کوبارسی که از سن پایین وارد تیم اصلی بارسلونا شدند، از نظر فیزیکی آماده رقابت در این سطح نیستند.

به گزارش فوتبالی، سسک فابرگاس، هافبک سابق بارسلونا نگران وضعیت بازیکنانی است که در سنین پایین به تیم اصلی بارسلونا راه یافته‌اند و حالا تبدیل به بازیکنان اصلی تیم شده‌اند؛ چرا که او اعتقاد دارد این موضوع ممکن است عمر فوتبالی آن‌ها را کاهش دهد. فابرگاس هیچ تردیدی در خصوص توانایی‌های فنی یا ذهنی آن‌ها ندارد، اما احساس می‌کند این بازیکنان از نظر فیزیکی توان رقابت در این سطح را ندارند.

فابرگاس در مصاحبه با رسانه رلوو در این رابطه گفت: «در واقع سن تنها یک عدد است و شما می‌توانید از سن کم ستاره شوید. من این موضوع را تجربه کردم، چون زمانی که فقط شانزده سال داشتم اولین بازی خود را برای تیم بزرگسالان آرسنال انجام دادم و از آن به بعد، خیلی سریع به بالاترین سطح فوتبال رسیدم. من از هیچ چیز پشیمان نیستم؛ اما باید پذیرفت که وقتی شما خیلی زود وارد بالاترین سطح از فوتبال می‌شوید، باید فشار زیادی را تحمل کنید و این بدان معناست که وقتی سن شما بالا می‌رود، ممکن است زودتر از حد معمول از دنیای فوتبال کنار بروید.»

او در ادامه اضافه کرد: «وقتی به 32 سالگی رسیدم، احساس می‌کردم بدنم دیگر برای تمرینات سطح بالای فوتبال مناسب نیست. بدنم در 32 سالگی مثل بدن یک فوتبالیست 38 ساله بود.»

این در حالی است که لامینه یامال در 16 سالگی تبدیل به مهره کلیدی خط حمله بارسلونا شده و در 8 بازی قبلی تیمش، در ترکیب اصلی قرار گرفته است. 

1428