انتقاد دو رسانه از کمیته انضباطی به خاطر رای کنعانی‌زادگان/ بیشتر شبیه لطیفه است تا محرومیت!

انتقاد دو رسانه از کمیته انضباطی به خاطر رای کنعانی‌زادگان/ بیشتر شبیه لطیفه است تا محرومیت!

پایگاه خبری فوتبالی - دو خبرگزاری تسنیم و فارس واکنش تندی به محرومیت اعلام شده برای محمدحسین کنعانی‌زادگان داشتند.

به گزارش فوتبالی، پس از جنجال محمدحسین کنعانی‌زادگان در پایان بازی آلومینیوم و پرسپولیس و هنگام خروج شاگردان ویرا از ورزشگاه، کمیته انضباطی از این بازیکن خواست تا دفاعیه و توضیحات خود را در این زمینه به این کمیته ارسال کند و حالا کمیته انضباطی پیش از بازی پرسپولیس و تراکتور رای محکومیت کنعانی را صادر کرده است.

طبق رای کمیته انضباطی، محمدحسین کنعانی‌زادگان به دلیل بدرفتاری در مقابل مقام غیررسمی مسابقه به پرداخت مبلغ دویست میلیون تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی به مدت شش ماه محکوم شده است. این یعنی در صورتی که در شش ماه آینده، کنعانی بی‌انضباطی نکند، حتی یک بازی هم محروم نخواهد شد.

در همین راستا رای اعلام شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مورد انتقاد شدید دو خبرگزاری رسمی یعنی فارس و تسنیم قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم این رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را ادامه‌ای بر آرای بی‌تأثیر رکن قضایی این فدراسیون برای مقابله با بی‌اخلاقی‌ها قلمداد کرده و عنوان داشته این اتفاقی که در اراک افتاد، قسمتی جدید از حاشیه‌سازی بازیکنی بود که در آستانه 30 سالگی قرار دارد و حدود هشت سال به‌صورت مداوم به تیم ملی دعوت می‌شود. کسی که با وجود عذرخواهی‌های متعدد، هنوز رفتار حرفه‌ای را نیاموخته و تنبیهات ناچیز فدراسیون فوتبال برای او تأثیری به همراه نداشته است.

تسنیم در ادامه به حاشیه‌ای که اواخر سال ۱۴۰۰ گریبان کنعانی را گرفت اشاره کرده و نوشته پس از انتشار صدایی با محتوای غیراخلاقی که زمینه‌سازی اتفاقی زشت‌تر در اتوبوس تیم ملی بود، کمیته اخلاق این مدافع را به محرومیت از دو بازی دوستانه تیم ملی محکوم کرده که بیشتر شبیه لطیفه بوده و اگر چنین رایی نبود، حالا این اتفاق تکرار نمی‌شد و به واقع باید ریشه رای امروز را در رای کمیته اخلاق دید.

تسنیم در ادامه این رای کمیته انضباطی را انفعال در صدور رای قاطع دانسته و به آرای درگیری محمدرضا خانزاده در دوحه با یک هوادار و درگیری بازیکنان استقلال با چند هوادار در فرودگاه در سال ۱۳۹۹ هم اشاره کرده است.

خبرگزاری فارس هم با انتشار یادداشتی رای سبک اعلام شده را به مماشات و مصلحت‌اندیشی تعبیر کرده و ضمن اینکه عنوان داشته باید به این رای یک لبخند تلخ زد، این پرسش را مطرح کرده که آیا رای محرومیت گذشته (دو بازی دوستانه) کافی بود که حالا رایی کمتر از آن بابت تخلف رخ داده صادر شده است؟

نویسنده مطلب در ادامه یادداشتش به این نکته اشاره کرده که به دلیل مماشات نهادهای انضباطی فدراسیون، هر لحظه ممکن است شاهد بی‌انضباطی‌های سریالی دیگر از کنعانی باشیم. همچنین در ادامه محرومیت عبدالکریم حسن هم‌تیمی کنونی کنعانی پس از رفتارش با یک هوادار در فضای مجازی با محرومیت کنعانی مقایسه شده و این طور نوشته شده که این‌چنین مشخص می‌شود فرق ما با عنابی‌ها در فوتبال چقدر عمیق است!

1997