خط هافبک رویایی پرسپولیس برای چند سال آینده؛ آگاهانه بود یا ناآگاهانه؟

خط هافبک رویایی پرسپولیس برای چند سال آینده؛ آگاهانه بود یا ناآگاهانه؟

پایگاه خبری فوتبالی – تصورِ کنار هم بازی کردنِ اورونوف، سلمانی، خدابنده‌لو و اسدبیگی برای پرسپولیسی‌ها بسیار جذاب است.

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن جدید خرید. عیسی آل کثیر و ابوالفضل بابایی به خط حمله این تیم اضافه شدند. عبدالکریم حسن برای دفاع چپ آمد و اوستون اورونوف به عنوان هافبک یا وینگر جذب شد.

کار پرسپولیس در نقل و انتقالات زمستانی هنوز تمام نشده است. پروژه جذب محمد خدابنده‌لو هنوز ادامه دارد. این انتقال هنوز قطعی نشده است اما به نظر می‌رسد ظرف دو سه روز آینده هافبک جوانِ مس رفسنجان راهی تهران خواهد شد.

با جذب اورونوف و خدابنده‌لو ترافیک در خط هافبک پرسپولیس زیاد شده است. مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، امید عالیشاه، وحید امیری، سعید صادقی، مهدی ترابی، میلاد سورگی و سروش رفیعی مهره‌های پرسپولیس در خط هافبک بودند که حالا باید اورونوف و خدابنده‌لو را هم به این جمع اضافه کرد.

میلاد سرلک و محمد عمری هم تا چند روز پیش در این لیست بودند اما هر دو نفر برای گذراندن دوران سربازی به ملوان بندر انزلی رفتند. یاسین سلمانی هم اوایل فصل مصدوم شد و حالاحالاها در دسترس نیست.

حالا اما مرور این اسامی نشان می‌دهد پرسپولیس می‌تواند از ابتدای فصل بعد یک خط هافبک رویایی داشته باشد. خط هافبکی که همه خصوصیات یک خط هافبک ایده‌آل را دارد.

نفرات این خط هافبک رویایی اسدبیگی ۲۵ ساله، خدابنده‌لو ۲۴ ساله، سلمانی ۲۱ ساله و اورونوف ۲۳ ساله هستند. اولین چیزی که در این لیست جلب توجه می‌کند جوان بودن این نفرات است. این یعنی پرسپولیس می‌تواند تا چند سال این گروه رویایی را داشته باشد. 

این ترکیب برای خط هافبک هر تیمی در ایران روی کاغذ بسیار آرمانی و رویایی است. البته در فوتبال بعضی وقت‌ها حساب و کتاب‌ها جور در نمی‌آید و امکان دارد این بازیکنان کنار هم اصلا هم جواب ندهند. اما پرسپولیسی‌ها دوست دارند خوش‌بین‌ باشند!

هر چند در این لحظه که این گزارش را می‌خوانید 3 نفر از این 4 نفر نمی‌تواننند برای پرسپولیس بازی کنند. سلمانی مصدوم است و به احتمال زیاد به بازی‌های این فصل نمی‌رسد. اورونوف پشت پنجره بسته گیر کرده است و خدابنده‌لو منتظر واریزی پرسپولیس به حساب باشگاه مس رفسنجان است.

ترکیب این 4 نفر به میزان عجیبی کم‌نقص و کارآمد به نظر می‌رسد. اسدبیگی و خدابنده‌لو می‌توانند بار کارهای دفاعی خط هافبک را به دوش بکشند. اورونوف و سلمانی هم به حمله کمک می‌کنند. 

نکته جالب این است سلمانی راست‌پا است و اورونوف چپ‌پا. کادر فنی پرسپولیس می‌تواند جای این دو نفر را با هم عوض کند و به نقشه‌های هجومی تیمش تنوع بدهد.

مثلا این که اورونوف چپ‌پا به عنوان وینگر راست بازی کند؛ مثل کاری که گاهی علی قلی‌زاده در تیم ملی می‌کند. سلمانی وینگر هم چپ باشد. در این صورت او می‌تواند از سمت چپ زمین به محوطه جریمه حمله کند و با پای راستش در موقعیت ارسال، پاس یا شوتزنی قرار بگیرد.

اما دو نکته در این باره وجود دارد. یک نگرانی و یک سوال. نکته نگران کننده این است که قرارداد همه این بازیکنان کوتاه مدت است و تضمینی برای ماندن آنها در پرسپولیس برای سال‌های طولانی وجود ندارد.

سوال مهم هم این است که آیا جمع کردن این نفرات کنار هم روی استراتژی و آگاهانه بوده است یا آنها به صورتی کاملا تصادفی در یک بازه زمانی کنار هم قرار گرفته‌اند؟

اگر این کار آگاهانه بوده است رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس می‌تواند به واسطه آن به خودش افتخار کند. اما اگر تصادفی بوده است درویش می‌تواند به خوش‌شانس بودن خودش ایمان بیاورد.

1359