همه پرسپولیسی‌هایِ حال حاضر تراکتور؛ ستون پنجم!

همه پرسپولیسی‌هایِ حال حاضر تراکتور؛ ستون پنجم!

پایگاه خبری فوتبالی- تراکتور، نیم‌فصل دوم را برابر پرسپولیس در تهران آغاز می‌کند.

به گزارش فوتبالی، بازی هفته اول آنها برابر سپاهان به دلیل حضور رقیب در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، لغو شد. در لیست بازیکنان تراکتور، نام 5 بازیکن دیده می‌شود که سابقه حضور در پرسپولیس را دارند. نفراتی که جزیی از قهرمانی‌های پیاپی قرمزها در تاریخ لیگ برتر با برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی بودند.

* شجاع خلیل‌زاده

در لیگ‌های 17، 18 و 19 پیراهن پرسپولیس را در لیگ برتر به تن کرد و در هر 3 دوره هم قهرمان لیگ برتر شد. خلیل‌زاده 76 بازی برای پرسپولیس در لیگ برتر انجام داده و 6 گل زده است. او سابقه یک قهرمانی جام حذفی، 3 سوپرکاپ و یک نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را هم با پرسپولیس دارد. آمار کلی او در پیراهن پرسپولیس، چنین است: 118 بازی، 12 گل، 2 پاس گل، 37 کارت زرد. شجاع هرگز با پیراهن قرمز، کارت قرمز نگرفت.

* مهدی شیری

4 فصل بازیکن پرسپولیس بود: لیگ‌های 18، 19، 20 و 21 و به جز آخری، در 3تای دیگر با قرمزها قهرمان لیگ برتر شد. شیری در 81 بازی لیگ برتری برای پرسپولیس تنها یک گل زد: به گل‌گهر. 

در کارنامه افتخارات او با این تیم، یک قهرمانی جام حذفی، یک نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و 2 سوپرکاپ نیز دیده می‌شود. شیری درمجموع 111 بار پیراهن پرسپولیس را همه رقابتها به تن کرد، یک گل زد، 5 پاس گل داد، 5 اخطار گرفت و یک بار هم اخراج شد.

* محمد نادری

در لیگ‌های 18 و 19 بازیکن پرسپولیس بود ولی درمجموع فقط 31 بار برای این تیم در لیگ برتر بازی کرد و نتوانست گلی بزند یا پاس گلی بدهد. او در هر دو فصل اما با قرمزها، قهرمان لیگ برتر شد. جز این، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرکاپ هم برای او با پرسپولیس رقم خورد. نادری درمجموع 45 بازی برای پرسپولیس انجام داد، گلی نزد ولی 2 پاس گل داد. او 6 بار از داوران کارت زرد گرفت ولی هرگز با پیراهن قرمز، اخراج نشد.

* سیامک نعمتی

او با پیراهن پرسپولیس در بازی رفت لیگ 21 توانست دروازه تراکتور را در تهران باز کند. نعمتی 121 بازی برای قرمزها در لیگ برتر انجام داد و توانست 12 گل بزند. او با پیراهن پرسپولیس، 5 بار قهرمان لیگ برتر، یک بار فاتح جام حذفی و 4 بار برنده سوپرکاپ شد. نعمتی در هر دو فینال آسیایی پرسپولیس هم حضور داشت. او درمجموع 172 بازی برای پرسپولیس در همه رقابتها انجام داد و چنین آماری را ثبت کرد: 17 گل، 13 پاس گل، 25 کارت زرد و 3 کارت قرمز.

* مهدی عبدی

او با پیراهن پرسپولیس سابقه زدن گل در فینال لیگ قهرمانان را دارد. مهاجمی که 20 گل در 84 بازی لیگ برتری برای قرمزها زد. عبدی با پیراهن پرسپولیس در بازی برگشت لیگ 20 برابر تراکتور در تهران، دبل کرد. عبدی درمجموع 110 بازی برای پرسپولیس انجام داد، 28 گل زد، 6 پاس گل داد، 6 اخطار گرفت و یک بار اخراج شد. افتخارات او با پیراهن قرمز چنین است: 3 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی، 2 فتح سوپرکاپ و یک نایب‌قهرمانی آسیا.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی