قلعه‌نویی وعده داد؛ نتیجه‌گیری در کنار جوانگرایی!

قلعه‌نویی وعده داد؛ نتیجه‌گیری در کنار جوانگرایی!

پایگاه خبری فوتبالی - امیر قلعه‌نویی می‌گوید جوانسازی تیم ملی باید در کنار توجه به نتیجه‌گیری باشد.

به گزارش فوتبالی، بحث جوانگرایی تیم ملی پس از پایان جام ملت‌ها موضوعی است که خود امیر قلعه‌نویی هم به آن اذعان داشته و مدعی شده قرار است برخی نفرات جوان‌تر را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

در همین راستا یکی از سوالات امروز مجری برنامه فوتبال برتر از سرمربی تیم ملی در همین زمینه بود که قلعه‌نویی متذکر شد باید این کار با شیب ملایم انجام شود چرا که در کنار جوانگرایی باید نتیجه هم برای تیم ملی به دست بیاید.

قلعه‌نویی با این توضیح که فوتبال آسیا به هم نزدیک شده، مدعی شد فوتبال ایران ۱۰ بازیکن جوان خوب ندارد که بتوانند به تیم ملی کنک کنند: «تغییرات، باید تغییرات نتیجه‌گرا هم باشد. فوتبال آسیا به هم نزدیک شده و تیم ضعیفی دیگر نیست. ما باید از همین بازی فروردین، تغییرات را شروع کنیم و ما این کار را در نظر داریم. اینکه بخواهیم تغییرات آنچنانی داشته باشیم، نخواهد بود چرا که ده بازیکن جوان که بتوانند به تیم ملی کمک کنند، شاید نداشته باشیم ولی باید از یک جایی هزینه دهیم و شروع کنیم.»

سرمربی تیم ملی در ادامه توضیحی هم به نحوه جوانگرایی مد نظر خود داد و عنوان داشت که قصد دارد هافبک‌های تیم ملی را کم‌سن‌تر کند: «باید شروع کنیم ولی با شیب ملایم! باید نیرویی باشد که بتواند پنجاه درصد کار را دربیاورد. در دفاع، بازیکنان باید باتجربه باشند و در هافبک نیرو جوان‌تر باشد. از مینی‌کمپ ایراد گرفتید ولی چندین بازیکن آن اردو‌ در لیگ برتر تاثیرگذار هستند. ما قبلا هم ‌قربانی، حسین‌نژاد و بوسفی را در اردو‌ داشتیم ولی باید نتیجه هم بگیریم. ما اگر مثل عربستان و ژاپن جوان بازی می‌دادیم و‌ مثل آن‌ها در مراحل پایین‌تر حذف می‌شدیم که واویلا بود!»

1997