واکنش جالب قلعه‌نویی به آنالیز اکرم عفیف؛ فوتبال است، پلی‌استیشن که نیست!

واکنش جالب قلعه‌نویی به آنالیز اکرم عفیف؛ فوتبال است، پلی‌استیشن که نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی می‌گوید اکرم عفیف پیش از بازی با قطر مورد آنالیز کادر فنی قرار گرفته بود، اما به هر حال اتفاقات گوناگون در فوتبال دخیل است.

به گزارش فوتبالی، اصلی‌ترین مهره قطری‌ها در دیدار نیمه نهایی مقابل ایران، اکرم عفیف بود. این بازیکن که در بازی‌های قبلی جام ملت‌ها فوق‌العاده ظاهر شده بود، مقابل ایران هم زهر خود را ریخت و با ثبت یک گل و یک پاس گل لقب بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که پیش از بازی با قطر، کارشناسان متعددی درباره این بازیکن هشدار داده بودند و بارها تاکید شد این بازیکن خطرناک باید به صورت ویژه‌ای مهار شود، اما اکرم عفیف نه تنها به خوبی مهار نشد، بلکه هرکاری دلش خواست کرد و آزاد بود که به بخش‌های مختلف زمین سرک بکشد و گلزنی یا بازی‌سازی کند.

همین مسئله، یکی از سوژه‌های مهم انتقاد از قلعه‌نویی و دستیاران او شد، زیرا اهل فوتبال معتقدند باید آنالیز بهتری روی عفیف صورت می‌گرفته و به نظر می‌رسد دفاع ایران در خصوص مهار این بازیکن به خوبی توجیه نبوده است.

قلعه‌نویی در بخشی از صحبتهایش امشبش به دفاع از عملکرد خود و دستیارانش در زمینه آنالیز اکرم عفیف پرداخت و در این خصوص گفت: «ما یک کار خوبی که انجام دادیم، این بود که یک آنالیز گروهی و یک آنالیز فردی داشتیم، مثلا حرکات اکرم عفیف را در گروه تلگرامی، در اختیار دفاع راست تیم ملی قرار دادیم و از او خواستیم عملکرد این بازیکن را مقابل ازبکستان به دقت بررسی کند.»

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید "پس چرا 20 بار از او پشت پا خوردیم؟" واکنش جالبی نشان داد و گفت: «فوتبال است دیگر! اتفاقات گوناگون در فوتبال دخیل است. یک روز بازیکن روزش نیست، یک روز هم اصلا کل تیم روزش نیست. این‌ها همه جزو فوتبال است، پلی‌استیشن که نیست!»

7474