عامل اصلی 6 گل در 7 بازی؛ درخشش درون دروازه

عامل اصلی 6 گل در 7 بازی؛ درخشش درون دروازه

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده هفته شانزدهم با ثبت تنها 6 گل در 7 بازی بسته شد. 

به گزارش فوتبالی، آماری به شدت ضعیف که نشان می‌دهد اوضاع فوتبال ایران در داخل از نظر فاز هجومی در چه جایگاهی قرار دارد. اما مرور این 7 بازی نشان می‌دهد، عامل اصلی رقم خوردن چنین اتفاقی، درخشش دروازه‌بان‌ها بوده است. آنها هفته کاملا درخشانی را سپری کردند و جز امثال علیرضا بیرانوند و حسین حسینی، بقیه حداقل یک مهار ویژه در موقعیت مسلم گلزنی داشتند.

* محمدرضا اخباری

  تا دقیقه 90 کار خاصی نداشت چراکه فولاد چندان نمی‌توانست موقعیت بسازد. ولی اخباری بعد از دقیقه 90، درخشان ظاهر شد. او از این دقیقه تا سوت پایان بازی، 2 سوپرواکنش داشت که اولی روی ضربه ناگهانی کولیبالی از فاصله تقریبا 8 متری، فوق‌العاده بود.

* حبیب فرعباسی

  در بازگشت به فولادشهر با پیراهن ملوان، کار سختی داشت و درنهایت با موفقیت کامل، ماموریتش را انجام داد. مهار پنالتی مصلح در دقیقه 40 به زیبایی انجام و سپس در نیمه دوم، ضربه علیاری از فاصله‌ای بسیار نزدیک با واکنشی سریع، دفع شد.

* احمد گوهری

  بیشتر امور دفاعی را مردان خط دفاعی آلومینیوم انجام دادند؛ موسوی به عنوان لیدر و حاجی‌عیدی در نقش مردی که روی هوا باج نمی‌دهد. گوهری اما تنها غفلت آنها را در دقیقه 51 را با بهترین واکنش ممکن دفع کرد. مهار تک به تک زاهدی، اراکی‌ها را در بازی نگه داشت.

* پیام پارسا

  صنعت نفت، تهران را با شکست برابر استقلال و بدون امتیاز ترک کرد ولی به مدد درخشش دروازه‌بان جوانش تنها یک گل خورد. پارسا در نیمه اول، ضربه سهرابیان از درون محوطه جریمه را دفع کرد و سپس در مصاف تک به تک با محمدی هم واکنش فوق‌العاده‌ای داشت.

* حسن پورحمیدی

  استقلال خوزستان برای اولین بار در این فصل توانست دروازه‌اش را بسته نگه داشته و کلین‌شیت کند. پورحمیدی برای رقم زدن این خرق عادت، مجبور شد حداقل 2 واکنش درخشان داشته باشد و عیسی مرادی را در گل زدن ناکام بگذارد.

* حامد لک

  مس در خانه برابر هوادار، تیم برتر زمین بود ولی هرگز نتوانست موقعیت درخشانی بسازد. درعوض، این هوادار بود که حوالی دقیقه 70 صاحب یک موقعیت عالی شد. بهادر بعد از عبور از 4 مدافع با لک تک به تک شد ولی دروازه‌بان مس، با 2 واکنش طلایی، دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474