واکنش آرتتا به پیشنهاد تیم انگلیسی به دستیارش

واکنش آرتتا به پیشنهاد تیم انگلیسی به دستیارش

پایگاه خبری فوتبالی- کارلوس کوئستا، دستیار میکل آرتتا در آرسنال با پیشنهاد نوریچ سیتی مواجه شده و حالا مرد اسپانیایی نیمکت آرسنال رسما اعلام کرده مخالفتی با جدایی کوئستا ندارد.

به گزارش فوتبالی، نوریچ سیتی برنامه دارد هدایت تیمش را به کارلوس کوئستا، دستیار میکل آرتتا در آرسنال بسپارد. آرتتا نیز در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد مانع این انتقال نمی‌شود.

به گزارش رسانه ای‌اس‌پی‌ان، مدیران نوریچ برنامه دارند کوئستا را جانشین دیوید واگنر کنند تا بتوانند یک بار دیگر به لیگ برتر انگلیس صعود کنند. البته بعضی رسانه‌ها مدعی هستند که بعید است نوریچ عجله‌ای برای انتخاب کوئستا به عنوان سرمربی داشته باشند و سران این باشگاه برنامه دارند تا پایان فصل برای به خدمت گرفتن دستیار فعلی آرتتا صبر کنند.

بن کنپر پیش از این آرسنال را به مقصد نوریچ ترک کرد و در حال حاضر به عنوان مدیر ورزشی باشگاه شناخته می‌شود. احتمالا کنپر پیشنهاد همکاری با کوئستا را ارائه داده است.

کارلوس کوئستای 28 ساله در سال 2020 از یوونتوس راهی آرسنال شد و از آن زمان، خودش را به عنوان یکی از آینده‌دارترین مربیان دنیای فوتبال معرفی کرد.

آرتتا در روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به این سوال که آیا در صورت درخواست جدایی کوئستا با آن موافقت می‌کند، گفت: «اگر خودش این را بخواهد کاری از دست من بر نمی‌آید. نه من مانع نمی‌شوم.»

سرمربی اسپانیایی توپچی‌ها اضافه کرد: «این مسئولیت من است که وقتی یک مربی بااستعداد را می‌بینم که با شور و اشتیاق کار می‌کند، به او اجازه پیشرفت بدهم و مانعش نشوم.»

گفتنی است خود آرتتا نیز پیش از این‌که هدایت آرسنال را بر عهده بگیرد، چنین شرایطی داشت و به عنوان یکی از دستیاران پپ گواردیولا در منچسترسیتی کار می‌کرد. اما زمانی که پیشنهاد سرمربی‌گری آرسنال رسید؛ گواردیولا مخالفتی نکرد تا آرتتا به آرزویش برسد.

1428