ستاره سابق آرسنال و چلسی، بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا

ستاره سابق آرسنال و چلسی، بهترین گلزن تاریخ لیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی – پیر امریک اوبامیانگ، موفق شد تا با رسیدن به رکورد رادامل فالکائو، به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ اروپا، دست پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، ستاره سابق تیم‌های آرسنال و چلسی، در بازی روز پنجشنبه مارسی مقابل شاختار دونتسک که با نتیجه 2-2 به پایان رسید، موفق شد تا گل اول بازی را وارد دروازه حریف کند. در پایان بازی، تیم فرانسوی به نتیجه ایده آل خود دست پیدا نکرد و باید هفته بعد باید میزبان تیم اوکراینی باشد.

اوبامیانگ اما، در نتیجه گلزنی‌اش در این بازی، موفق شد تا تاریخ سازی کند و با 30 گلی که در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است، تنها رادامل فالکائو، ستاره سابق تیم‌های چلسی و منچستر یونایتد را در این زمینه هم تراز خود ببیند. این ستاره 34 ساله، موفق شده تا با انجام 54 بازی و با گلزنی برای تیم‌های بروسیا دورتموند (8)، آرسنال (14)، بارسلونا (2) و مارسی (6)، به مجموع 30 گل در این رقابت اروپایی برسد.

اوبامیانگ که پس از دوره فاجعه بار خود در ورزشگاه استمفورد بریج و تیم چلسی، راهی فرانسه و تیم مارسی شد، موفق شده تا دوباره روزهای خوبی را برای خود بسازد و تا به اینجای فصل که اولین فصل حضور او در مارسی نیز به شمار می‌رود، در 31 بازی، 15 بار دروازه حریفان را فرو بریزد.

2102