درباره پیروزی شگفت‌انگیز ساحلی‌بازان ایران؛ یک امتیاز برای این بازی کم بود!

درباره پیروزی شگفت‌انگیز ساحلی‌بازان ایران؛ یک امتیاز برای این بازی کم بود!

پایگاه خبری فوتبالی – ساحلی‌بازان ایران از پیروزی مقابل اسپانیا فقط یک امتیاز کسب کردند. 

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران شب گذشته در اولین بازی‌اش در جام جهانی فوتبال ساحلی 2024 که در دوبی امارات برگزار می‌شود موفق شد تیم قدرتمند اسپانیا را در ضربات پنالتی شکست بدهد.

بازی در وقت قانونی با تساوی 5 بر 5 تمام شد. در وقت‌های اضافه ایران به گل ششم رسید اما چند ثانیه به پایان اسپانیا موفق شد گل تساوی را بزند و بازی را به پنالتی بکشاند. در ضربات پنالتی ایران 3 بر یک پیروز شد.

روند بازی بسیار هیجان انگیز بود. اسپانیا تا دقیقه 10 موفق شد 3 بار دروازه ایران را باز کند. بعد از این 3 گل کسی فکر نمی‌کرد ایران بتواند به بازی برگردد. اما قبل از این که 12 دقیقه اول به انتها برسد ایران موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

در شروع 12 دقیقه دوم ایران موفق شد یک گل دیگر هم بزند. به این ترتیب امیدها برای بازگشت ایران بیشتر شد اما اسپانیایی‌ها هم به خودشان آمدند و دو گل دیگر به ایران زدند تا بازی 5 بر دو شود. ایران در اواخر وقت دوم گل سوم را زد.

در 12 دقیقه سوم شیربچه‌های ایران با ارائه یک بازی تماشایی موفق شدند دو گل بزنند و بازی را به تساوی بکشانند. گل پنجم ایران که توسط مختاری زده شد بسیار حیاتی بود. چون در فاصله یک دقیقه تا پایان بازی زده شد.

در وقت‌های اضافه هم ابتدا ایران به گل رسید و سپس اسپانیا در آخرین لحظات بازی را به تساوی کشاند. به این ترتیب این بازی تماشایی و مهیج به ضربات پنالتی کشیده شد.

اولین ضربه پنالتی ایران از دست رفت و و اسپانیایی‌ها پنالتی اول را گل کردند. اما از ضربه دوم به بعد همه چیز تغییر کرد. 3 پنالتی ایران گل شد و 3 پنالتی اسپانیا از دست رفت. این به معنای پیروزی ایران در این مسابقه حساس بود.

این پیروزی که مقابل تیم چهارم رنکینگ جهانی به دست آمد حقیقتا بسیار باارزش بود. چرا که ایران تیم هشتم این رنکینگ است. اما افسوس که پیروزی در ضربات پنالتی طبق قوانین فقط یک امتیاز برای تیم برنده دارد.

شاید منصفانه‌تر این بود که ایران امتیازات بیشتری از این مسابقه بگیرد. چرا که خیلی زود 3 گل خورده بود اما توانست به بازی برگردد و حتی از حریف پرقدرت و نامدارش پیش بیفتد.

در دیگر بازی این گروه هم تیم ملی تاهیتی موفق شد با نتیجه 4 بر 3 آرژانتین را شکست بدهد. به این ترتیب تیم ملی تاهیتی با 3 امتیاز صدرنشین گروه شد و تیم ملی ایران با یک امتیاز در جای دوم قرار گرفت. اسپانیا و آرژانتین هم بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.

این مسابقات در 4 گروه 4 تیمی برگزار می‌شود و فعلا مسابقات روز اول در دو گروه A و B برگزار شده است. تا اینجا محمد علی مختاری با 4 گلی که وارد دروازه اسپانیا کرد آقای گل مسابقات است. 

تیم ملی ایران در بازی دومش روز شنبه به مصاف تیم ملی آرژانتین خواهد رفت. بازیکنان بی‌ادعای تیم ملی فوتبال ساحلی می‌توانند با پیروزی بر آرژانتین به یک قدمی صعود به مرحله حذفی برسند.

1359